Lees al onze content
Benieuwd naar het laatste en beste uit de gaming-, tech- en cultuurindustrie? Onze redactie neemt het onder de loep en plaatst hun ongezouten mening in onze reviews.
Filter op:
Weergeef als:
Star Wars Outlaws is een overoptimistisch kijkje in de onderwereld
Lightsabers, mysterieuze krachten en een strijd tussen het goede en het kwade. Elementen die we al tig keer in het Star Wars-Universum mochten ervaren. Toch kregen we af en toe een glimps te zien van de onderwereld en het grijze gebied tussen deze twee uitersten. Met Star Wars Outlaws krijgen we eindelijk de kans om ons volledig onder te dompelen in het grijze bad van de onderwereld, maar is dat wel zo’n prettige ervaring?
Jermaine van Haarlem
Zo maakt Assassin’s Creed Shadows de serie mooier
Met Assassin’s Creed Shadows gaat de serie eindelijk current-gen. Op gamescom 2024 demonstreerde Ubisoft hoe dat de formule moet veranderen…
Tom Kauwenberg
068. Tussen de parels en de zwijnen in Arena Breakout Infinite.
Deze week praten Robert Zomers, Tom Kauwenberg en Kevin Rombouts over Concord, de Dutch Game Garden, de PlayStation 5 Pro en hun nieuwe verslaving: Arena Breakout Infinite. Of althans: verslaving voor twee van de drie.
Robert Zomers, Tom Kauwenberg & Kevin Rombouts
Descenders Next viert waaghalzerij in bredere zin
Descenders Next verruilt de fiets voor de mountain- en snowboards. Snelheid en gevaar staan nog altijd voorop, maar de game groeit door in bredere zin…
Tom Kauwenberg
Dune: Awakening pakt het groots aan
Op gamescom kon je niet om Dune: Awakening heen. Overal waren Dune-goodies, grote banners en zelfs een verdwaalde sandworm aanwezig op de beurs in Keulen. We gingen langs bij Level Infinite om meer te weten te komen over deze mmo-survivalgame in het Dune-universum.
Robert Zomers
Astro Bot is een feestelijke liefdesbrief aan PlayStation
Een collega opperde een paar weken terug dat ze zich afvroeg waarom men stopt met spelen. Waarom we dat kinderachtig gaan vinden en ons alleen op serieuze zaken richten. Daar moest ik veel aan denken tijdens het reviewen van Astro Bot, want deze game bewijst maar eens dat we eigenlijk vaker moeten spelen. Iets met het leven en slingers – en in Astro’s geval iets met chips en power-ups.
Maxime Buitenhuis
Phantom Blade Zero maakt een onuitwisbare indruk
De actiegame Phantom Blade 0 is voor het eerst speelbaar voor het grote publiek en wij hebben de game ook kunnen testen op gamescom. Is er na Black Myth: Wukong nog een monsterhit uit China in aantocht?
Amador Prado
3 cozy games over mentale gezondheid
Cozy games met serieuze en soms zware onderwerpen. We komen ze steeds vaker tegen. Rouw, depressie en mentale gezondheid. Het zijn belangrijke onderwerpen waar soms moeilijk over te praten is. Games kunnen dan een uitkomst bieden, zagen én ervaarden wij ook tijdens gamescom 2024. Door middel van luchtige en soms grappige spellen leerden we meer over deze onderwerpen en de manier waarop ermee omgegaan kan worden, wat de gevolgen zijn en hoe de schattige personages in een spel voor een welkome afleiding kunnen zorgen. We lichten er dan ook graag drie voor je uit.
Esther Bolt
Worship lijkt leuk, maar bekeert ons nog niet blind
Het eigenzinnige Worship moet als sektarisch spelletje tegen een culthit opboksen. Dat zou kunnen lukken, maar niet zonder wat gezonde twijfels vooraf…
Tom Kauwenberg
Destiny heeft een probleem van Thanos-formaat
Het is vandaag op de kop af tien jaar geleden dat het epos genaamd Destiny officieel begon, maar net als menig MMO worstelt de game met pieken en dalen. In Destiny was dit nog nooit zo duidelijk als de afgelopen twaalf maanden en na de meest recente uitbreiding ziet de toekomst er maar grauw uit voor de game. Net als veel andere spelers spookt er maar één vraag door mijn hoofd: hoe nu verder?
Kevin Rombouts
Splitgate 2 wil ondanks zijn geweren vooral sportief zijn
Het verhaal van ontwikkelaar 1047 Games is precies zoals je verwacht. Met zijn tweeën zonder een rode stuiver op zak, begonnen in een studentenkamer aan een universiteit. Het eerste product werd een succes en nu hebben de ontwikkelaars plots meer dan 150 mensen in dienst. Desondanks blijft de vibe van indie-ontwikkelaar hangen, zo legde CEO Ian Proulx uit tijdens een gesprek over hun nieuwe game: Splitgate 2.
Kevin Rombouts
Splitgate 2 schiet met portalen en persoonlijkheid
Wie de multiplayer-shooter Splitgate opstart, zal al snel de vergelijking van Halo-meets-Portal maken. Een vluchtige arenashooter waarbij je portalen gebruikt om snel over het slagveld te bewegen en vijanden te verrassen. Maar waar de gun- en gameplay solide was, ontbrak het vooral aan karakter. Daar lijkt ontwikkelaar 1047 Games dan ook druk naar op zoek te zijn geweest, werd duidelijk tijdens onze sessie tijdens gamescom 2024.
Kevin Rombouts & Tom Kauwenberg
F1 Manager 2024 staat te veel stil
Na een dominante start van Max Verstappen lijkt het Formule 1-seizoen in 2024 toch nog spannend te worden. Meer spanning zorgt voor meer stress bij de teams. Er worden zichtbaar blunders gemaakt in de strategie. Denk jij dat je het beter kan? F1 Manager 2024 geeft je de kans om het te testen. Of het ook slaagt in deze opzet lees je in onze review.
Twan Alofs
Platte vormen in de derde dimensie in Shapez 2
Steeds vaker komt vanuit de game-industrie het bericht dat het maken van games duurder wordt. Dat er telkens grotere teams met exponentieel groeiende budgetten nodig zijn om de vorige generatie games door te itereren met incrementele verbeteringen. Tobias Springer bewijst met Shapez 2 dat dit complete onzin is.
Rohald De Bruyne
Kingdom Come Deliverance 2 dompelt ons onder in Middeleeuwse modder
Kingdom Come Deliverance 2 bracht middeleeuwse sferen naar de beursvloer van gamescom in Keulen. Het tweede deel moet volgens ontwikkelaar Warhorse Studios ook twee keer zoveel ridders, paarden en struikrovers bevatten. We konden hands-on met de game om te zien of ze een beetje goed op weg zijn.
Robert Zomers
Dutch Game Garden sluit in 2025 de poorten. Een domper voor de Nederlandse gamesindustrie. De Nederlandse gamesincubator en belangengroep Dutch Game Garden heeft aangekondigd dat het in 2025 ophoudt met bestaan….
Kevin Rombouts
The Perfect Pencil onderzoekt jouw relatie met angst
John wordt wakker in een bizar koninkrijk. De omgeving is prachtig, de bewoners zijn excentriek en er schijnt iemand op je te wachten. Onderweg kom je allerlei obstakels tegen, maar ook mensen die denken te weten hoe ze je kunnen helpen. De keuzes die jij maakt, hebben invloed op de uitkomst van het spel. The Perfect Pencil onderzoekt de relatie van de mens met angst, en hoewel de toon luchtig is, kunnen er verwijzingen gevonden worden naar psychische stoornissen.
Esther Bolt
Rise of Industry 2 laat je dromen over een leven als magnaat
De eerste Rise of Industry-game liet ons de industriële sprong voorwaarts in de VS van de jaren ‘30 herbeleven. In de nieuwe Rise of Industry mag je dat opnieuw doen, maar dan in de jaren ’80. Dat brengt niet alleen een hele andere vibe met zich mee, maar de game is ook meteen een stuk complexer.
Robert Zomers
Blue Prince is een raadsel dat iedere dag anders is
Niet iedere afspraak is hetzelfde tijdens een beurs als gamescom. Soms ga je zitten, speel je een game en ga je weer weg. Maar heel soms spreek je ook mensen met een verhaal, waarvan je bijna denkt dat het te goed is om waar te zijn. Zo ook mijn gesprek met Tonda Ros – maker en bedenker van de breinbreker Blue Prince. Een game waarbij geen enkele dag hetzelfde is, maar waar verder geen stempel op valt te drukken.
Kevin Rombouts
Reanimal en Little Nightmares 3 jagen je samen de stuipen op het lijf
Toen Tarsier Studios in 2017 Little Nightmares uitbracht, voelde het een beetje alsof ze een nieuw genre ontdekt hadden. De lieflijke personages Six en The Kid worden ondergedompeld in een grimmige, donkere wereld en moeten samen ontsnappen. Ondertussen zijn we twee games verder en is de IP Little Nightmares doorgeschoven naar Supermassive Games, de studio achter onder andere The Dark Pictures Anthology en Until Dawn. Deel drie in de serie kunnen we in 2025 verwachten. Maar naast Supermassive is ook Tarsier bezig met een nieuwe game: Reanimal.
Maxime Buitenhuis & Esther Bolt
404
// WAARSCHUWING: TIJDLIJN NIET STABIEL //
Okay, daar ging even wat mis. Geen idee hoe, maar chapeau! Ga terug naar star en probeer het dan opnieuw!