Lees al onze content
Benieuwd naar het laatste en beste uit de gaming-, tech- en cultuurindustrie? Onze redactie neemt het onder de loep en plaatst hun ongezouten mening in onze reviews.
Filter op:
Weergeef als:

De grootste verschillen tussen F1 Manager 23 en F1 Manager 24
Het huidige Formule 1-seizoen is spannender dan ooit. Kan McLaren aanhaken in de titelstrijd? Wint Mercedes nog een paar races? Misschien nog wel belangrijker: wat is er met Red Bull Racing aan de hand? Het zijn allemaal mooie scenario’s om zelf eens mee aan de slag te gaan in F1 Manager 24.

Twan Alofs

Schim wil vooral graag een kunstwerk zijn
Een platformer waarin je alleen op schaduwen mag staan: het klinkt als kinderspel en het is ook precies wat je doet in de game Schim. Een unieke platformer waarin je Nederland verkent en er onverwacht ook nog een gevoelig verhaal verteld wordt.

Robert Zomers

In vogelvlucht door de Mario & Luigi-serie
Het Mario RPG-genre ondergaat een mini-renaissance. Met de Super Mario RPG-remaster en de herintrede van Paper Mario: The Thousand-Year Door is Mario helemaal terug in de wereld van de klassieke strategische en beurtelingse gevechten. Toch was de renaissance niet volledig zonder de parel van de Mario RPG’s. Met Mario & Luigi: Brothership is de wedergeboorte van de Mario RPG, opnieuw met Luigi, compleet.

David Dijkhuis

Zo ga je te werk in de Verity-encounter in Destiny 2’s Salvation’s Edge-raid
Destiny heeft over de jaren al heel wat bijzondere raid-encounters gehad: een kluis kraken, aan een grote vuurbal ontsnappen op je sparrow en een estafette passeerden de revue al. Maar bij geen enkele encounter zaten spelers zo lang vast als bij de Verity-encounter uit de nieuwe Destiny 2-raid Salvation’s Edge. Tijd dus om er in te duiken en te ontleden hoe de proef werkt, zodat ook jij er doorheen komt.

Kevin Rombouts

063. Wanneer is Gut goed genoeg?
Deze week praten Kevin Rombouts, Tom Kauwenberg en Amador Prado over Shadow of the Erdtree en de bijbehorende heisa over moeilijkheidsgraden.



Kevin Rombouts, Tom Kauwenberg & Amador Prado

Baladins is bijna een hele leuke rpg
Toen Baladins er bijna aan kwam en wij wind kregen van deze koddige, kleurrijke game, wilden we er meteen even van proeven. Een rpg met co-op-mogelijkheden en leuke, originele classes? Kom maar op! Een fontein aan bevindingen later (geloof ons, dat klinkt logisch als je ‘m speelt) zijn we niet ondersteboven van deze indie met een twist.


Maxime Buitenhuis & Robert Zomers

Astro Bot brengt platformplezier naar de PlayStation
Team Asobi’s lieve robotje mag deze zomer eindelijk schitteren in een vrolijke en volwaardige platformer. Onze eerste ervaring met ‘gewoon Astro Bot’ voorspelt veel goeds.

Tom Kauwenberg

Pro Cycling Manager 2024 geeft nog niet op
De eerste drie weken van juli staan in Frankrijk en voor veel wielerfans daarbuiten in het teken van maar één ding: de Tour de France. Dat betekent ook dat het tijd is voor de jaarlijkse update van Pro Cycling Manager. We reden met een ploeg door het virtuele Frankrijk om te checken wat Pro Cycling Manager 2024 ons brengt.

Robert Zomers

Night Springs voegt weer een nieuwe dimensie toe aan Alan Wake 2
Night Springs is de nieuwste en eerste DLC van Alan Wake 2. De drie uur durende uitbreiding is met zijn verschillende stijlen en gameplay, een waardevolle toevoeging en zorgt voor een extra mindfuck.

Paul Schulte

Onze favoriete demo’s van Steam Next Fest
Demo’s zijn helemaal terug. Sinds Valve op Steam een paar keer per jaar Steam Next Fest organiseert, publiceren gamemakers massaal demo’s van hun aankomende games. Het zijn er zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet, dus vroegen we de redactie hun favorieten even op een rij te zetten.





Tom Kauwenberg, Kevin Rombouts, Maxime Buitenhuis, Rohald De Bruyne & Robert Zomers

The Plucky Squire verkent de wereld buiten het boek
De kleine studio All Possible Futures is een nieuwe speler in het veld, maar wel eentje waarvan de eerste game meteen een knaller lijkt te worden. Debuutgame The Plucky Squire speelt zich af in een sprookjesboek met een twist. Wij kunnen niet wachten tot we de pagina’s mogen verkennen, dus blikken we vast vooruit naar wat ons te wachten staat.

Maxime Buitenhuis

Destiny 2: The Final Shape is Bungie terug op hoog niveau
Het zag er een lange tijd niet goed uit voor Destiny 2. De release van Lightfall in 2023, de perikelen bij ontwikkelaar Bungie, de overname door Sony: veel spelers hadden er een hard hoofd in dat het goed ging komen met de game en dat viel te zien in de speelcijfers. Maar er waait een nieuwe wind door de game. Bungie lijkt er weer zin in te hebben. Dat straalt af op de nieuwe uitbreiding voor Destiny 2: The Final Shape, die de game en studio naar nieuwe hoogtes brengt.

Kevin Rombouts

Nee dank je, Amazon: ik hoef Luna niet. Luna, de vaak vergeten streamingdienst van monsterbedrijf Amazon, is officieel gelanceerd in Nederland. Leuk als addendum op Jeff Bezos’ jaarnota, maar eerlijk: we zaten er hier niet bepaald naar te smachten….

Tom Kauwenberg

062. We maken er een feestje van met Steam Next Fest
Deze week praten Robert Zomers, Tom Kauwenberg en Rohald De Bruyne over de Nintendo Direct, Life by You en heel veel indies die we konden spelen tijdens Steam Next Fest.



Robert Zomers, Tom Kauwenberg & Rohald De Bruyne

Onze favoriete aankondigingen van de Summer of Gaming 2024
Nu het stof is gedaald over de grote shows van de Summer of Gaming is het tijd om de balans op te maken. Was het de Future Games Show, Nintendo Direct, de Xbox Showcase of toch Ubisoft Forward die met de grootste aankondiging op de proppen kwam? We gingen de redactie rond om de meest spraakmakende en indrukwekkende onthullingen uit de doeken te doen.






Kevin Rombouts, Maxime Buitenhuis, Robert Zomers, Tom Kauwenberg, Amador Prado & Rohald De Bruyne

In Tales of Kenzera: Zau beleef je een intens verwerkingsproces
Surgent Studios weet met hun eerste game een grafisch en verhaal fantastische game af te leveren. Maar is deze Metroidvania sterk genoeg om zich te meten met de beste? Je leest het in deze indicator.

Paul Schulte

061. Een speciaal ingelaste videogameconferentieshow
Deze week praten Tom Kauwenberg, Kevin Rombouts en Robert Zomers over Summer Game Fest, Xbox Game Showcase en Ubisoft Forward.



Kevin Rombouts, Tom Kauwenberg & Robert Zomers

Indie-ontwikkelaar Innersloth lanceert game fund. Met evenementen als de Future Games Show, Wholesome Direct en de Xbox Showcase achter de rug is een groot deel van de Summer of Gaming eigenlijk al klaar. Het woord is dan vooral nog aan Nintendo, die later deze maand nog een Direct op de rol heeft staan. Met name afgelopen weekend zijn veel aankondigingen gemaakt. Daarvan is een van de meest opvallende en hartverwarmende wat mij betreft wel die van Outersloth….

Maxime Buitenhuis

Tlatoani laat je de Azteekse bouwcultuur op je gemak verkennen
Wie met weemoed terugdenkt aan de klassieke citybuilders van vroeger, wordt al een paar jaar prima bediend. Een paar jaar terug werden we al getrakteerd op het uitstekende Nebuchadnezzar, dat zich in het oude Mesopotamië afspeelde. Ontwikkelaar Bellwood Studios gaat juist de andere kant op en pakt de Azteken als basis voor het klassieke genre.

Robert Zomers

Hades 2 is vooral meer Hades – en dat is prima
Kan Supergiant Games ook slechte games maken? Met de enigszins onverwachte early access-release van Hades 2, krijgt de zoveelste indie-darling van Supergiant Games een sequel die vooral veel van hetzelfde doet, maar toch net een beetje anders is. Tijd dus om de tand des tijds aan de tand te voelen en te kijken of we aardig wat tijd kunnen doden.

Kevin Rombouts

404
// WAARSCHUWING: TIJDLIJN NIET STABIEL //
Okay, daar ging even wat mis. Geen idee hoe, maar chapeau! Ga terug naar star en probeer het dan opnieuw!