Lees al onze content
Benieuwd naar het laatste en beste uit de gaming-, tech- en cultuurindustrie? Onze redactie neemt het onder de loep en plaatst hun ongezouten mening in onze reviews.
Filter op:
Weergeef als:
Borderlands 3
Het alweer tien jaar geleden sinds de eerste Borderlands-titel het daglicht zag. De first-person-RPG werd eerst met argusogen ontvangen, maar al snel bleek de kern de blauwdruk te bevatten voor de looter-shooter waarvan er nu veel versies zijn. Nu mogen we de vierde officiële titel van de franchise in handen nemen om ons af te vragen welke stappen de franchise in de afgelopen tien jaar gemaakt heeft.
Kevin Rombouts
Grid (2019)
Als ik terugkijk naar alle racegames die ik in de jaren heb gespeeld, heb ik een aantal favorieten. Mario Kart 64, Need for Speed Underground 2, Grid en Forza Horizon. Ieder om andere redenen en uit verschillende periodes, maar allemaal met één belangrijk ingrediënt: racen is in deze games vooral erg leuk. Codemasters heeft besloten om Grid weer onder het stof vandaan te halen en een reboot te geven, maar heeft het dezelfde fun-factor als het origineel uit 2008?
Kevin Rombouts
Schattige Pokémon met een duister verhaal
De release van Pokémon Sword en Shield nadert ons met rasse schreden en we kunnen niet wachten op deze titel. Tot de release moeten we andere manieren vinden om onszelf bezig te houden en wat is er nou mooier dan eens terug te blikken op een aantal Pokémon die we al kennen. Sommigen lijken van de buitenkant ontzettend schattig, maar hebben een achtergrondverhaal waar je van schrikt. We zetten er een aantal voor je op een rij.
Rebecca Nieuwenhuis
Ghost Recon: Breakpoint
Het is elke keer weer een uitdaging om een game te verzinnen die net iets verder gaat dan de voorganger, vooral als de serie super-elitesoldaten centraal stelt. Ubisoft heeft toch weer een poging gewaagd en meent tot het breekpunt te komen. We stelden ons bloot aan de ontberingen van Ghost Recon: Breakpoint.
Robert Zomers
Razer Viper
Competitieve gamers op zoek naar een nieuwe muis hebben momenteel keus genoeg. Praktisch iedere fabrikant heeft meerdere muizen in het assortiment die geschikt zijn voor spelers die op zoek zijn naar net dat laatste beetje extra ‘performance’. Ook de nieuwe Razer Viper is gericht op de gamer met eSports-ambities. Maar wat heeft Razer in dit segment nog te bieden, met alle andere opties die het bedrijf zelf al aanbiedt?
Kevin Rombouts
Overpass
Als je in het portfolio van uitgever Bigben Interactive kijkt, zie je regelmatig hyper-realistische racegames. Denk aan de World Rally Championship-games, Monster Energy Supercross en TT Isle of Man. Ook dit jaar krijgen deze titels weer een vervolg, maar een nieuwe naam viel bij ons op: Overpass. Dus klopten we op gamescom 2019 aan bij de uitgever en schoven aan bij ontwikkelaar Zordix Racing om met de opvallende titel aan de slag te gaan.
Kevin Rombouts
Pixel Papers
De R is in de maand en dus is het najaar echt begonnen. Dat betekent voor ons geeks natuurlijk volop drukte met de start van een nieuw televisieseizoen, tal van nieuwe games en een stortvloed aan gadgets. Zo zien we deze week in de Pixel Papers meer over de nieuwe iPhones, de ontwikkeling van Gears 5 en een gezellig interview met Bungie’s Luke Smith. We beginnen echter met een minder gezellig verhaal…
Kevin Rombouts
Het Destiny-probleem
Sinds de originele release van Destiny in 2014 heb ik een haat-liefdeverhouding gehad met de titel. Hoewel de gunplay en gameplay-loops ontzettend bevredigend zijn, maakte de game het lastig om de beste en leukste content te spelen. Dat veranderde met de release van Destiny 2: Forsaken, toen ik opnieuw goed ging zitten voor de game. Vanaf dat moment heeft het Destiny-virus mij te pakken en zit ik tot aan mijn nek in het universum van Guardians, Ghosts, Fallen, Taken en ga zo maar door. Er is echter één groot probleem met Destiny: hoeveel ik ook speel, de lore die de game mij vertelt is slechts het topje van de ijsberg en Bungie doet er niets aan om je te laten weten dat er nog veel meer is.
Kevin Rombouts
Grid
Dat Codemasters in staat is goede racegames af te leveren, is eigenlijk al jaren bekend. De focus van de Britse ontwikkelaar lag echter langere tijd op de wat serieuzere race-titels, zoals Colin McRae Rally en TOCA. Fans van een wat luchtigere race-game moesten hun plezier elders zoeken, totdat de ‘Codies’ in 2008 op de proppen kwamen met Grid. Elf jaar na het origineel keert de serie nu terug met een reboot, opnieuw op zoek naar de magie die de originele titel zo tof maakte. In Keulen mochten we tijdens gamescom 2019 alvast aan de slag met de game.
Kevin Rombouts
Releaselijst games oktober 2019
Wanneer de temperaturen beginnen te dalen en er vaker een regenbui opduikt, weten we dat de herfst is begonnen en dat oktober voor de deur staat. Tijd dus om je oudere games nog eens vanonder het stof te halen of nieuwe te kopen. Om je bij dat laatste te helpen, hebben we de releases van oktober voor je op een rijtje gezet.
Glenn Nouws
Gears 5
Sinds het allereerste deel is Gears of War een serie geweest waarbij explosies en testosteron centraal staan. Toch heeft de serie in de loop der jaren laten zien dat het meer in huis heeft dan enkel ronkende kettingzagen en grootse set pieces. Een trend die ontwikkelaar The Coalition duidelijk weet voort te zetten in Gears 5, met een game die laat zien dat het individu net zo belangrijk is als het grote geheel.
Kevin Rombouts
Doom Eternal
Het zit de Doomguy over het algemeen niet mee. Word je vastgeketend op Mars wakker, proberen de demonen aan je lichaam te knagen en word je uiteindelijk ook nog naar de hel gestuurd. Het is dan ook maar goed dat deze bundel van spier en staal een flink wapenarsenaal tot zijn beschikking heeft. De problemen zijn voor hem namelijk nog niet voorbij, zo werd ons duidelijk tijdens een uitgebreide demo van Doom Eternal op gamescom 2019. Tijd om te kijken wat ons allemaal te wachten staat.
Kevin Rombouts
Marvel’s Avengers
Op bezoek bij ontwikkelaar Crystal Dynamics mochten Rebecca en ik alvast de tutorial van Marvel’s Avengers spelen. De tutorial? Je bedoelt: per definitie het saaiste stuk van alle games ooit? Inderdaad, maar dat was deze keer wel anders. Als Iron Man vloog ik over de instortende Golden Gate Bridge, als Thor boemerangde ik vijanden neer met mijn hamer en in alle chaos versloeg ik als Black Widow de eindbaas Taskmaster. De adrenaline stroomde door mijn lichaam. Niet slecht voor een tutorial.
Manja Aalderink
What the golf?
Wat krijg je als je minigolf kruist met volledige chaos? What the golf? doet precies dat en nog een beetje meer. Een golfgame waarbij het juist niet de bedoeling is om te golfen. Wij snappen het ook niet en daarom kijken we naar wat de bedoeling is van indiegame What the golf?.
Olivier van der Molen
Still There
In de jaren ‘90 kon je niet om point and click-games heen. Ze waren ontzettend populair en er zijn in die tijd dan ook flink wat pareltjes uitgebracht. De afgelopen jaren nam de populariteit echter flink af en werd het meer een niche franchise. Dit houdt ontwikkelaar GhostShark niet tegen om gewoon een nieuwe point and click-game uit te brengen: Still There.
Rebecca Nieuwenhuis
De Gears-kronieken
Wanneer een serie drie, zes of soms wel tien delen heeft gehad, begint het lastig te worden om het verhaal te volgen. Helemaal wanneer het ook nog eens vervolgen van elkaar zijn, beginnen de verhaallijnen al snel door elkaar te lopen. In ‘De Kronieken’ lopen we rustig met je door het verhaal van een specifieke serie, zodat je op de hoogte bent van wat er gaande is voordat je aan een nieuw deel begint. Vandaag kijken we naar de Gears of War-serie, waar de dreiging uit een onverwachte hoek kwam.
Kevin Rombouts
The Legend of Zelda: Link’s Awakening
Alle Zelda’s op de (S)NES gespeeld? Check! Alle Zelda’s op de Nintendo DS gespeeld? Check! Alle Zelda’s op de Game Boy gespeeld? Ehm… hoewel ik nu graag dubbelcheck zou zeggen, is Link’s Awakening aan mijn aandacht ontsnapt toen de game in 1993 uitkwam. Ik ben vast niet de enige die toen nog geen Game Boy had of nog niet geboren was, dus deze remake voor de Nintendo Switch met een nieuwe grafische stijl is zeer welkom.
Kevin Rombouts
Pixel Papers
Week 36 loopt alweer op zijn einde, maar niet voordat we stilstaan bij de toffe artikelen die deze week verschenen. Deze week staat in het teken van interviews: meerdere ontwikkelaars zochten de pers op om hun verhaal te doen. Ook maken we kennis met een bijzonder talentvolle man en vertelt Lisa Henson over haar vader en de wereld van The Dark Crystal. Dit alles lees je in de Pixel Papers van zaterdag 7 september.
Pixel Vault
Darksiders Genesis
Wanneer een franchise het goed doet, is de kans dik dat er een spin-off komt om zo de groep liefhebbers nog groter te maken. Precies dit is het geval met Darksiders: Genesis. Hoewel het hetzelfde genre behoudt als de originele hack and slash franchise, pakt het daar ook een nieuwe bij: top-down. Of de liefhebbers van Darksiders het daar echt mee eens zijn, is nog maar de vraag.
Rebecca Nieuwenhuis
The Dark Crystal: Age of Resistance
In 1982 brachten Jim Henson en Frank Oz een geheel nieuwe fantasiewereld naar onze schermen met de film The Dark Crystal. We kregen te maken met nieuwe rassen, soorten en een machtig mooi verhaal. Dit alles werd gemaakt met behulp van poppen en de manier waarop was baanbrekend in die tijd. We zijn inmiddels 37 jaar verder, maar de wereld van The Dark Crystal is nog niet vergeten. Netflix bracht namelijk een nieuwe serie gebaseerd op de film uit, The Dark Crystal: Age of Resistance. Niet zo stiekeme no-lifer die ik ben, keek ik de serie vrijwel in één keer.
Rebecca Nieuwenhuis
404
// WAARSCHUWING: TIJDLIJN NIET STABIEL //
Okay, daar ging even wat mis. Geen idee hoe, maar chapeau! Ga terug naar star en probeer het dan opnieuw!