Push Your Family

David Dijkhuis op 29 september 2021
Push Your Family

Van je familie moet je het hebben!

Ah, familie ergernissen. Wie kent ze niet? Je denkt dat je net genoeg melk hebt voor een heerlijke kop koffie – maar één van je liefhebbende familie genoten heeft het kartonnetje weer leeg in de koelkast gezet. Ugh. Natuurlijk kan je rationeel en kalm met die talloze ergernissen omgaan, maar wat is daar de lol van? Push Your Family stelt je in staat precies te doen wat de titel belooft: duwen die handel!

Niet elk spel hoeft complex in elkaar te zitten. Soms is het heerlijk om er flink op los te meppen. In Push Your Family word je samen met je medespelers, zoals vrienden, familie, of huisgenoten in een arena gezet vol wacky gameplay elementen. Het doel? King of the Hill, Last Man Standing! Gebruik je omgeving tot je voordeel terwijl jij furieus iedereen rondmept – en rondgemept wordt – en zorg ervoor dat jij het bent die als laatste overeind staat in deze family-friendly free for all.

Gezinschaos, oer-Hollands!

Push Your Family is een gebruikersvriendelijke feel-good indie van Hollandse bodem. De jonge ontwikkelaar Meteor Mug heeft als nieuweling op het gametoneel de taak zichzelf op te laten vallen binnen zeeën aan chaotische ieder-voor-zich spellen. Ze leggen zich daarom toe op twee kernwaarden: leuk en toegankelijk.

Die kenmerken zijn duidelijk op te merken in hoe Push Your Family aanvoelt. De kans dat je jezelf überhaupt af begint te vragen waar je de handleiding ook alweer hebt gelaten omdat je het spel niet meer snapt, is vrijwel nul. Met simpele besturing – lopen, springen, en duwen – is het spel makkelijk te spelen en te leren voor jong en oud. Je hoeft absoluut geen gaming-expert te zijn om het spel te leren spelen.

In het spel kan je een diverse cast aan kleurrijke personages kiezen waarmee je de strijd aangaat met je medespelers. De cartooney graphics geven de vriendelijk-ogende karakters het spel een extra lichthartige en familie-vriendelijke touch. Hun maffe verschijningen, samen met de hectische muziek draagt bij aan het ene woord dat het spel constant lijkt te schreeuwen als je het speelt: chaos.

[image_with_animation image_url=”38366″ animation=”Fade In” hover_animation=”none” alignment=”” border_radius=”none” box_shadow=”none” image_loading=”default” max_width=”100%” max_width_mobile=”default”]

Zorg ervoor dat jij het bent die als laatste overeind staat in deze family-friendly free for all.

Elke kant op - behalve de goede

De besturing van het systeem zorgt ervoor dat je karakters altijd lopen alsof ze recht uit Octodad komen. Je beweegt alle kanten op  over het speelveld – of je nou zelf daarheen wil of geduwd wordt door je liefhebbende familie. Daarnaast zijn er allemaal objecten in de arena die je kan gebruiken om als winnaar uit de strijd te komen.

Vuur bijvoorbeeld een raket af. Of zorg dat je medespelers aangereden worden door de trein in de vorm van een bij. Maar pas op, de arena slaat ook uit zichzelf! Voor je het weet word je aangereden door een achtbaan, of geschept door een pinguïn. Geen zorgen – er is altijd de volgende ronde. De potjes duren namelijk niet zo lang  – soms zelfs maar een paar seconden!

[image_with_animation image_url=”38361″ animation=”Fade In” hover_animation=”none” alignment=”center” border_radius=”none” box_shadow=”none” image_loading=”default” max_width=”100%” max_width_mobile=”default”]

Quarantaine-modus

Er zijn veel verschillende game modussen die je kan spelen, waardoor het spel ook op de langere termijn vers en divers blijft. Zo heb je bijvoorbeeld Quarantaine-modus, waarin je jezelf schoon moet maken voordat je het huis uit komt. Probeer jezelf maar eens schoon te krijgen, terwijl je door de rest van je gezin alle kanten op wordt geduwd, en zij net zo hard staan te dringen bij de desinfectie. Er kan maar één iemand het huis uit…  Je gaat maar één optie hebben – push your family!

Er zijn verder nog tal van andere modussen. Je kan bijvoorbeeld in arena’s spelen waar het doel niet per se is als laatste over te blijven, maar om zo lang mogelijk over te blijven. Een race zowel op, als tegen de klok dus! Verder zijn er nog tal van speelvelden in de ontwikkeling. Zo krijgen we bijvoorbeeld nog een campagne-modus, capture the flag modus, en meer. In sommige modussen moet je bijvoorbeeld de strijdbijl begraven en samenwerken om je doel te bereiken.