Lees al onze content
Benieuwd naar het laatste en beste uit de gaming-, tech- en cultuurindustrie? Onze redactie neemt het onder de loep en plaatst hun ongezouten mening in onze reviews.
Filter op:
Weergeef als:
Erica
Als je een beetje van verhaalspellen houdt, is dit echt een aanrader. Je keuzes hebben zichtbaar invloed, wat kan leiden tot een bijna volledig gepersonaliseerd verhaal. Omdat het gefilmd is heb je geen last van slechte graphics, wat erg helpt met de immersie. De bewegingen die je moet maken zouden soms wat creatiever en soepeler mogen, aangezien het herhalend en schokkerig kan zijn. Het verhaal is erg meeslepend en er zitten wat verrassende plot-twists in. Een echte aanrader voor liefhebbers van verhaalspellen.
Olivier van der Molen
Death Stranding
Hideo Kojima kennen we van grote Konami-games zoals Metal Gear Solid V. Nadat hij met veel heisa bij Konami vertrok, is de beste man voor zichzelf begonnen. Duidelijker zijn zijn ambities er niet op geworden, want na de onthulling van Death Stranding was voor niemand duidelijk waar de game over moest gaan. De vraagtekens werden groter en groter en het wachten was tot de release, zodat er eindelijk wat meer duidelijkheid ontstond. Ik had het geluk dat ik Death Stranding vast mocht spelen en kon kijken of de game zelf wel een tipje van de sluier oplicht.
Rebecca Nieuwenhuis
De Destiny-kronieken – Deel 1
Wanneer een serie drie, zes of soms wel tien delen heeft gehad, begint het lastig te worden om het verhaal te volgen. Helemaal wanneer het ook nog eens sequels van elkaar zijn, beginnen de verhaallijnen al snel door elkaar te lopen. In ‘De Kronieken’ lopen we rustig met je door het verhaal van een specifieke serie, zodat je op de hoogte bent van wat er gaande is voordat je aan een nieuw deel begint. Met de Shadowkeep-uitbreiding in het vooruitzicht, kijken we vandaag naar de Destiny-serie, met die Wizard die van de maan kwam.
Kevin Rombouts
De tijdlijn van The Legend of Zelda
De actie-avonturenreeks van The Legend of Zelda bestaat al meer dan dertig jaar en verovert al sinds de release van het origineel vele gamersharten. Nu zijn er inmiddels zo veel games verschenen dat het makkelijk is om in de war te raken over de chronologie van de serie. Een tijdlijn is dan wel handig om duidelijk te hebben hoe het allemaal zit. Vooral nu Link’s Awakening een reboot krijgt, dan is het wel zo leuk om te weten waar de game ergens in de tijdlijn zit.
Rebecca Nieuwenhuis
The Division 2
De meest primaire eigenschappen van de mens komen naar boven in crisissituaties en dat is in het post-apocalyptische Washington D.C. van The Division 2 niet anders. De inwoners van de stad staan lijnrecht tegenover elkaar en zijn verwikkeld in een bloedig conflict. Helaas motiveert Ubisoft dit conflict voornamelijk door een overdaad aan blauwe en paarse loot.
Robert Zomers
Trials Rising
Wanneer we teruggaan in de geschiedenis en de eerste versie van Trials opzoeken, komen we niet uit bij de PlayStation of een klassieke Nintendo console. De game kwam zelfs niet uit voor Windows. Nee, de eerste versie van Trials verscheen in 2000 voor Java in de browser. Met Trials Rising kunnen we in ieder geval stellen dat de game het niveau van browserspel is ontgroeid.
Robert Zomers
De machteloosheid van de MMORPG
Na de komst van Everquest en World of Warcraft en diens succes, is de MMORPG een gevestigd genre in de gamesindustrie. De langer lopende MMORPG’s lopen op een gegeven moment echter allemaal tegen hetzelfde probleem aan: de spelers verliezen hun machtsgevoel langzamerhand. Hoe komt dit?
Rohald De Bruyne
Pokémon Let’s Go Pikachu!/Eevee!
Kanto is voor veel gamers een bijzondere plek, waar het eerste Pokémon-avontuur begon en soms zelfs het eerste avontuur als gamer. Om dit avontuur opnieuw vorm te geven is een gewaagde zet, gezien de nostalgische gevoelens die daarbij komen kijken. Dat Game Freak met Pokémon Let’s Go Pikachu!/Eevee! ook nog eens meer veranderingen doorvoert in de serie dan in de afgelopen 22 jaar bij elkaar, is niets minder dan zeer riskant te noemen.
Robert Zomers
Hoe historisch is Assassin’s Creed Odyssey?
Als een rasechte piraat de woeste baren bedwingen in de 18e eeuw, ongezien een Tempelier in z’n nek springen vanaf de hoogste rand van het Colosseum of soepel een piramide beklimmen in het oude Egypte, we hebben de halve wereldgeschiedenis al beleefd in Assassin’s Creed. Nu gaan we in Assassin’s Creed Odyssey verder terug in de tijd dan ooit: naar het oude Griekenland. Maar gaan we terug naar het échte oude Griekenland of zijn de developers wel erg creatief omgegaan met de geschiedenis?
Manja Aalderink
Avonturen bestaan niet
Wat hebben Star Wars, het kopen van een huis, een festivalbezoek, Skyrim en een nieuwe relatie met elkaar te maken? Volgens filosofen Simon Gusman en Arjen Kleinherenbrink zijn het allemaal voorbeelden waarin we onze tomeloze drang naar avontuur terugzien. Volgens hun recent uitgebrachte boek houden we onszelf daar echter mee voor de gek. Avonturen bestaan namelijk helemaal niet.
Tim Miechels
Persona 5
Het verlangen is een bijzonder iets. Net als alcohol heel prettig zolang het er in beperkte mate is en in vele verschillende soorten. Laat de hoeveelheid echter te groot worden en het kan omslaan in iets heel erg naars. Dat blijkt maar weer eens na de vele uren in de nieuwste JRPG van Atlus: Persona 5. We gaven Kevin een exemplaar om te kijken, met de hoop dat hij zich niet in een coma zoop… gamende bedoelen we natuurlijk.
Kevin Rombouts
F1 2016 en de macht der sponsoren
De Formule 1 leeft weer in Nederland, vooral dankzij Max Verstappen. Over twee weken mogen alle fans aan de slag met F1 2016. Het is voor Codemasters alweer het achtste deel sinds zij in 2009 de rechten overnamen. Op voorhand kunnen we echter al concluderen dat langlopende problemen nog steeds niet zijn opgelost. Het schademodel is bijvoorbeeld nog steeds erg beperkt, maar is dit de schuld van Codemasters te noemen?
Twan Alofs
Bravely Second: End Layer
Bijna tweeënhalf jaar geleden mochten we plots aan de slag met Bravely Default. Een JRPG die, ondanks dat het de naam niet droeg, wel heel veel weg had van de Final Fantasy-games van weleer. Bravely Default werd uiteindelijk misschien wel de verrassing voor handhelds in 2013 en liet ons smachten naar meer. Nu mogen we aan de slag met een sequel genaamd: Bravely Second: End Layer. Maar waar Default ons heel erg deed denken aan Final Fantasy, doet Second ons heel erg denken aan zijn voorganger. De vraag is echter: is dat nou zo erg?
Kevin Rombouts
404
// WAARSCHUWING: TIJDLIJN NIET STABIEL //
Okay, daar ging even wat mis. Geen idee hoe, maar chapeau! Ga terug naar star en probeer het dan opnieuw!