Lees al onze content

Benieuwd naar het laatste en beste uit de gaming-, tech- en cultuurindustrie? Onze redactie neemt het onder de loep en plaatst hun ongezouten mening in onze reviews.

Filter op:

Weergeef als:

Recent

archief

Speler verdient geld door glitches te zoeken in ARK

De ontwikkelaars van ARK: Survival Evolved beloofden $100 te betalen aan spelers die glitches of exploits aantroffen en meldden. Speler ZeroDay(++) mag zich gelukkig prijzen, want de studio’s hebben zich aan hun woord gehouden en is honderd dollar rijker.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

Speler verdient geld door glitches te zoeken in ARK

archief

PlayStation Vita 4 miljoen keer verkocht in Japan

De PlayStation Vita heeft in Japan een mijlpaal behaald door in totaal 4 miljoen stuks te verkopen. De handheld van Sony doet wereldwijd niet de beste zaken, maar in het land van rijzende zon is de handheld tamelijk populair en verschijnt de software regelmatig in de top 10 van best verkochte games.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

PlayStation Vita 4 miljoen keer verkocht in Japan

archief

Creative director Bungie’s Destiny zegt sorry

Luke Smith, de creative director van Bungie’s Destiny, heeft zich zoals velen intussen weten niet bepaald populair gemaakt met zijn uitspraken omtrent Destiny’s uitbreiding The Taken King. In een interview met Eurogamer wist hij exact datgene te zeggen wat juist niemand wilde horen, en is daar naderhand zelf achter gekomen. Een verontschuldiging leek hem dan ook niet meer dan gepast.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

Creative director Bungie’s Destiny zegt sorry

archief

Verkoop pc-versie Batman: Arkham Knight tijdelijk gestaakt

Wat de klapper van de maand had moeten zijn werd juist de domper voor een hoop pc-bezitters. Batman: Arkham Knight draait verre van soepel, iets waar uitgever Warner Bros. zich degelijk van bewust is. Het is dan ook om die reden dat de uitgever de verkoop van de pc-versie van de game staakt tot de problemen verholpen zijn.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

Verkoop pc-versie Batman: Arkham Knight tijdelijk gestaakt

archief

Uncharted-film verliest wederom regisseur

Vergeet alles wat je dacht te weten over de verfilming van Naughty Dog’s Uncharted-reeks, het zou namelijk wel eens kunnen zijn dat alles verandert. De regisseur van de film, Seth Gordon, heeft er het bijltje bij neergegooid en is niet langer betrokken bij de Uncharted-film.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

Uncharted-film verliest wederom regisseur

archief

Xbox One-versie MotoGP 15 kan problemen leveren

De racegame MotoGP 15 van ontwikkelaar Milestone ligt nog geen dag in de schappen of de eerste problemen lijken al de kop op te steken. Vooral de bezitters van een Xbox One lijken hinder te kunnen ondervinden van een bug die “de speelervaring kan beïnvloeden”, aldus Milestone.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

Xbox One-versie MotoGP 15 kan problemen leveren

archief

No Man’s Sky

No Man’s Sky is een game die we voor het eerst te zien kregen tijdens de VGX Awards in 2013. Indie ontwikkelaar Hello Games liet een trailer zien waarin we een klein beetje konden zien wat de enorme wereld van No Man’s Sky te bieden heeft. Ook tijdens de E3 2014 werd de game besproken, maar helaas verdween het daarna een beetje naar de achtergrond. Tot de E3 van dit jaar waarin fans beloond werden voor het wachten en Hello Games nog meer game mogelijkheden liet zien.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

No Man’s Sky

archief

Sony onderzoekt langzame downloads PlayStation Store

Sony doet onderzoek naar problemen bij het downloaden van content van de PlayStation Store. Veel gamers hebben op de fora van de consolefabrikant geklaagd over langzame downloads, terwijl dat niet aan hun internetverbinding ligt. ‘Wij zijn op de hoogte van de meldingen en hebben dat doorgegeven aan ons netwerkteam voor onderzoek’, aldus Sony.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

Sony onderzoekt langzame downloads PlayStation Store

archief

Nintendo spreekt over Early Access

Nintendo kijkt naar de mogelijkheden voor het in het leven roepen van Early Access voor de Wii U en 3DS. Dat heeft Damon Baker, verantwoordelijk voor de relaties met ontwikkelaars bij Nintendo, gezegd tegen de website Polygon. Het is in de toekomst misschien mogelijk games op de Nintendo-platforms te spelen die nog in ontwikkeling zijn.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

Nintendo spreekt over Early Access

archief

Apple in gesprek met ontwikkelaars om Confederate Flag

Apple is met gameontwikkelaars in gesprek gegaan die hun game uit de iTunes App Store zagen verwijderd, omdat de omstreden Amerikaanse Confederate Flag daarin werd gebruikt. Een aantal games waarin de vlag wordt gebruikt kan weer in de digitale winkel worden gezet, omdat de vlag in die gevallen voor historische of educatieve doeleinden is gebruikt. Dat heeft Apple laten weten aan de techsite TechCrunch.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

Apple in gesprek met ontwikkelaars om Confederate Flag

archief

Regisseur FFVII remake had geen idee van zijn rol

Het was een van de klappers tijdens Sony’s persconferentie: de Final Fantasy VII remake, met Tetsuya Nomura aan het stuur. Toch had Nomura in eerste instantie geen idee dat hij een grote rol zou spelen in het project. Dit blijkt uit een interview met Famitsu.

Foto van Kevin Rombouts

Kevin Rombouts

Regisseur FFVII remake had geen idee van zijn rol

archief

Star Wars Battlefront krijgt alpha op PC

Star Wars Battlefront-ontwikkelaar EA DICE is begonnen met het versturen van uitnodigingen voor een gesloten alpha. De alpha zal binnenkort beginnen en zal enkel op Windows-pc’s beschikbaar zijn. Dit blijkt uit berichtgeving van Polygon.

Foto van Kevin Rombouts

Kevin Rombouts

Star Wars Battlefront krijgt alpha op PC

archief

Hyrule Warriors Legends

In september vorig jaar kwam Nintendo met een opmerkelijke game. In samenwerking met Koei Tecmo, Omega Force en Team Ninja wilde Nintendo een andere kant van Hyrule laten zien met Hyrule Warriors voor de Wii U. De gameplay zou vrijwel niets lijken op de gameplay die we gewend waren van de Zelda-franchise en het was dus ook maar de vraag of de game goed uit de verf zou komen. Gelukkig voor Nintendo werd de game redelijk goed ontvangen en bracht dat hen op het idee de game ook uit te brengen voor de 3DS onder de naam Hyrule Warriors Legends.

Foto van Stan van der Burg

Stan van der Burg

Hyrule Warriors Legends

archief

Assassin’s Creed Syndicate

Een jaar geleden wist Ubisoft het nog voor elkaar te krijgen om een grote groep fans helemaal leip te krijgen met de aankomende game in de Assassin’s Creed-franchise. “Dit is next-gen”, dat was de zin waarmee Assassin’s Creed: Unity werd gepromoot. Hoe dat afliep, dat weten we ongetwijfeld nog wel. Teleurstelling heerste alom en de fans voelden zich behoorlijk genomen door Ubisoft, het bedrijf dat zich juist profileerde als een echte meedenker. Maar goed, Ubisoft heeft dit alles ook meegekregen en is ook diep door het stof gegaan, daarmee belovend dat ze echt geleerd hadden van de fouten in Unity. En dat ze geleerd hebben, dat willen ze maar al te graag tonen met Assassin’s Creed Syndicate.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

Assassin’s Creed Syndicate

archief

De GC Replay van week 26

Na eindelijk bij te zijn gekomen van het spectakel dat E3 heet hadden wij eigenlijk een beetje verwacht dat al het grote nieuws intussen wel de revue had gepasseerd. Maar nee, er viel ook deze week weer genoeg te beleven in de industrie, voornamelijk de nasleep van alle gedane aankondigingen in Los Angeles. Zo viel het weer al te goed op dat niet iedereen op deze aardkloot even blij is met sommige beslissingen en keuzes, iets waar Bethesda en Bungie de nodige ervaringen mee hebben opgedaan. Maar niet alles is negatief, nee, liefde had een grote hoofdrol deze week. Hoe dat alles in elkaar zit leggen Kevin en Patrick je uit. Om zijn afwezigheid van de vorige week goed te maken schreef de laatste zelfs twee kekke stukjes. Wat wil je nog meer? Je leest het allemaal in de GC Replay van week 26.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

De GC Replay van week 26

archief

Doom

Er zal op geen enkele shooter-serie evenveel druk staan als op de Doom-games. Toegegeven, de Call of Duty-serie geniet op z’n zachtst gezegd van best wel wat populariteit en ook Battlefield staat hoog aangeschreven.  Maar wanneer Doom weer een vervolg krijgt, zijn de verwachtingen altijd ietsjes hoger gespannen. Men verwacht nu eenmaal meer van je als je zo’n beetje de grondlegger van het genre bent. Hetzelfde wordt ook verwacht van elke nieuwe Mario, maar ook bijvoorbeeld bij elke nieuwe Street Fighter. Maar in tegenstelling tot die twee series was het derde deel van Doom maar lauw ontvangen. Het berustte volgens veel mensen teveel op schrikmomenten die op den duur voorspelbaar werden, het royale gebruik van schaduwen en het leveldesign waren niet je van het. Grafisch gezien was het zijn tijd ver vooruit, maar de rest leek te hangen in het verleden. Kan  de nieuwe Doom zichzelf op de kaart zetten en de serie weer relevant maken?

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

Doom

archief

Lengte van Rust-penis bepaald door Steam-ID

De in-game models van de survival-game Rust zijn behoorlijk anatomisch correct, maar hebben onderling allemaal subtiele, maar ook minder subtiele verschillen. De makers zeggen dat het ras, de huidskleur en de lengte van de penis is bepaald door de gebruikers’ Steam-ID.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

Lengte van Rust-penis bepaald door Steam-ID

archief

Pc-versie Arkham Knight niet zonder problemen

Slecht nieuws voor de spelers onder ons die van plan zijn om Batman: Arkham Knight aan te schaffen voor de pc: de pc-versie is zeer instabiel. Arkham Knight op de pc schijnt last te hebben van bugs, crashes en de framerate neemt soms dramatisch lage vormen aan.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

Pc-versie Arkham Knight niet zonder problemen

archief

Tim Schafer moest game maken voor ‘losers’

Volgens Tim Schafer zijn games zoals Super Meat Boy en Bloodborne gemaakt voor spelers die vinden dat games van tegenwoordig te makkelijk zijn. Uit eigen ervaring vertelde hij dat hem was verteld een game te maken voor losers omdat daar er meer van waren, wat neerkwam op dat hij een makkelijkere game moest maken.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

Tim Schafer moest game maken voor ‘losers’

archief

Nintendo vroeg Criterion Games F-Zero te maken

Nintendo is in 2011 op Criterion Games afgestapt om ze over te halen om een nieuwe F-Zero te maken. De ontwikkelaar van onder andere Burnout wilde het wel, maar was bezig met het maken van Need for Speed.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

Nintendo vroeg Criterion Games F-Zero te maken

404

// WAARSCHUWING: TIJDLIJN NIET STABIEL //

Okay, daar ging even wat mis. Geen idee hoe, maar chapeau! Ga terug naar star en probeer het dan opnieuw!