Capcom werkt aan ‘ragequit’ probleem Street Fighter V
Capcom heeft aangegeven dat het werkt aan een oplossing rondom de ‘ragequitters’ in Street Fighter V. Momenteel kunnen spelers zonder enige consequenties online gevechten verlaten in de nieuwe fighting-game.
Momenteel zijn er nog verschillende problemen in de online multiplayer-onderdelen van de nieuwe fighting-game. Eén prominent probleem is het feit dat spelers zonder consequenties met een gevecht kunnen stoppen als het even tegenzit. Daarbij behouden spelers hun huidige killstreak, waardoor er oneerlijke situaties ontstaan. Tegenover Eurogamer geeft een vertegenwoordiger van uitgever Capcom aan dat er momenteel aan het probleem wordt gewerkt:
Ik kan bevestigen dat het iets is waar we aan werken, zodat de gameplay-ervaring eentje wordt waarvan fans kunnen genieten en eerlijk worden beloond.
Momenteel is het zo dat wanneer spelers een match verlaten voordat er een uitslag naar de servers is gecommuniceerd, de game dit niet registreert. Hierdoor is het mogelijk om hoge win-streaks te registreren en daarbij ook extra beloningen te krijgen. Wanneer dit probleem wordt opgelost is echter nog niet bekend, dus is het momenteel een kwestie van hopen op eerlijke spelers, of zelf veel oefenen zodat je niet hoeft te ‘ragequitten’.