Capcom CEO geeft toe dat Street Fighter V content miste
Recentelijk werd bekend dat Street Fighter V minder goed had verkocht dan verwacht. De CEO van Capcom zegt nu dat het gebrek aan content bij de launch van de game hen hierbij mogelijk parten heeft gespeeld.
De launch van Street Fighter V was allesbehalve vlekkeloos. Niet alleen waren er de gebruikelijke connectieproblemen die wel meer games ervaren, maar de grootste boosdoener was waarschijnlijk het gebrek aan content dat de game bood. Veel van de standaard dingen die veel spelers vandaag de dag verwachten van een fighting-game waren vreemd genoeg absent. De CEO van Capcom heeft vandaag gezegd dat dit gebrek aan content één van de redenen kan zijn waarom Street Fighter V minder goed heeft verkocht dan Capcom verwachtte. Capcom verwachtte dat de game zo’n twee miljoen exemplaren zou verkopen voor het einde van Capcom’s fiscale jaar, maar dat bleken er 1,4 miljoen te zijn.
Sommige aspecten van Street Fighter V hadden misschien beter gedaan moeten worden, dingen zoals het gebrek aan content en de server-problemen die de game in de eerste paar dagen ervaarde. Daardoor hebben we besloten om langer aan onze games te werken.
Street Fighter V wordt nog iedere maand trouw door Capcom voorzien van nieuwe updates en nieuwe personages, maar voor veel gamers voelt het aan als mosterd na de maaltijd. In juni staat een uitgebreide story mode op de planning die dieper ingaat op het verhaal van Street Fighter 3, 4 en 5.