Achtergronden

Benieuwd naar het laatste en beste uit de gaming-, tech- en cultuurindustrie? Onze redactie neemt het onder de loep en plaatst hun ongezouten mening in onze reviews.

Filter op:

Weergeef als:

Achtergronden

Achtergrond

De belangrijkste games van 2020

Ieder jaar worden er meer games uitgebracht dan je kunt spelen. Dit is een gegeven dat ook voor 2020 zal gelden. Toch is niet elke game van hetzelfde caliber. Met de eerste stappen in 2020 is het een mooi moment om vooruit te blikken naar de belangrijkste games die dit jaar uitkomen.

Foto van Rohald De Bruyne

Rohald De Bruyne

De belangrijkste games van 2020

Achtergrond

Neverwinter Nights anno 2020

Sommige games gaan de historie in als legendarische klassiekers die fungeerden als de voorvaderen van genres. Neverwinter Nights is zonder twijfel een van die games. Praktisch gezien definieerde Neverwinter Nights wat het is om een action RPG te zijn en we zien hier nog steeds de effecten van in 2020. Is het echter ook mogelijk om in 2020 nog echt te kunnen genieten van deze achttien jaar oude game?

Foto van Rohald De Bruyne

Rohald De Bruyne

Neverwinter Nights anno 2020

Achtergrond

Wat is battle royale?

PlayerUnknown’s Battlegrounds, Fortnite, Apex Legends, Ring of Elysium en ga zo maar door. De afgelopen drie jaar heeft overduidelijk in het thema gestaan van het battle royale-genre. Van indie-titels tot AAA-franchises, iedereen had ineens interesse in dit nieuwe game-format, terwijl het eigenlijk simpel in elkaar zit.

Foto van Rohald De Bruyne

Rohald De Bruyne

Wat is battle royale?

Rondje redactie

Naar deze games van 2020 kijkt de redactie het meeste uit

2020 belooft weer een groot jaar te worden in het gaminglandschap. Na zeven jaar is het namelijk weer tijd voor een nieuwe generatie consoles, met de PlayStation 5 en de Xbox Series X in het vooruitzicht. Een nieuwe generatie belooft vaak spannende nieuwe titels, maar ook vóór de release van de nieuwe platformen staat er nog genoeg op de planning. We maken een rondje langs de redactie om uit te zoeken waar ons team naar uitkijkt.

Foto van Pixel Vault

Pixel Vault

Naar deze games van 2020 kijkt de redactie het meeste uit

Achtergrond

De Destiny-kronieken – Deel 1

Wanneer een serie drie, zes of soms wel tien delen heeft gehad, begint het lastig te worden om het verhaal te volgen. Helemaal wanneer het ook nog eens sequels van elkaar zijn, beginnen de verhaallijnen al snel door elkaar te lopen. In ‘De Kronieken’ lopen we rustig met je door het verhaal van een specifieke serie, zodat je op de hoogte bent van wat er gaande is voordat je aan een nieuw deel begint. Met de Shadowkeep-uitbreiding in het vooruitzicht, kijken we vandaag naar de Destiny-serie, met die Wizard die van de maan kwam.

Foto van Kevin Rombouts

Kevin Rombouts

De Destiny-kronieken – Deel 1

Achtergrond

De tijdlijn van The Legend of Zelda

De actie-avonturenreeks van The Legend of Zelda bestaat al meer dan dertig jaar en verovert al sinds de release van het origineel vele gamersharten. Nu zijn er inmiddels zo veel games verschenen dat het makkelijk is om in de war te raken over de chronologie van de serie. Een tijdlijn is dan wel handig om duidelijk te hebben hoe het allemaal zit. Vooral nu Link’s Awakening een reboot krijgt, dan is het wel zo leuk om te weten waar de game ergens in de tijdlijn zit.

Foto van Rebecca Nieuwenhuis

Rebecca Nieuwenhuis

De tijdlijn van The Legend of Zelda

Opinie

De machteloosheid van de MMORPG

Na de komst van Everquest en World of Warcraft en diens succes, is de MMORPG een gevestigd genre in de gamesindustrie. De langer lopende MMORPG’s lopen op een gegeven moment echter allemaal tegen hetzelfde probleem aan: de spelers verliezen hun machtsgevoel langzamerhand. Hoe komt dit?

Foto van Rohald De Bruyne

Rohald De Bruyne

De machteloosheid van de MMORPG

Achtergrond

Hoe historisch is Assassin’s Creed Odyssey?

Als een rasechte piraat de woeste baren bedwingen in de 18e eeuw, ongezien een Tempelier in z’n nek springen vanaf de hoogste rand van het Colosseum of soepel een piramide beklimmen in het oude Egypte, we hebben de halve wereldgeschiedenis al beleefd in Assassin’s Creed. Nu gaan we in Assassin’s Creed Odyssey verder terug in de tijd dan ooit: naar het oude Griekenland. Maar gaan we terug naar het échte oude Griekenland of zijn de developers wel erg creatief omgegaan met de geschiedenis?

Foto van Manja Aalderink

Manja Aalderink

Hoe historisch is Assassin’s Creed Odyssey?

Achtergrond

Avonturen bestaan niet

Wat hebben Star Wars, het kopen van een huis, een festivalbezoek, Skyrim en een nieuwe relatie met elkaar te maken? Volgens filosofen Simon Gusman en Arjen Kleinherenbrink zijn het allemaal voorbeelden waarin we onze tomeloze drang naar avontuur terugzien. Volgens hun recent uitgebrachte boek houden we onszelf daar echter mee voor de gek. Avonturen bestaan namelijk helemaal niet.

Foto van Tim Miechels

Tim Miechels

Avonturen bestaan niet

Discussie

F1 2016 en de macht der sponsoren

De Formule 1 leeft weer in Nederland, vooral dankzij Max Verstappen. Over twee weken mogen alle fans aan de slag met F1 2016. Het is voor Codemasters alweer het achtste deel sinds zij in 2009 de rechten overnamen. Op voorhand kunnen we echter al concluderen dat langlopende problemen nog steeds niet zijn opgelost. Het schademodel is bijvoorbeeld nog steeds erg beperkt, maar is dit de schuld van Codemasters te noemen?

Foto van Twan Alofs

Twan Alofs

F1 2016 en de macht der sponsoren

404

// WAARSCHUWING: TIJDLIJN NIET STABIEL //

Okay, daar ging even wat mis. Geen idee hoe, maar chapeau! Ga terug naar star en probeer het dan opnieuw!