Yoshinori Ono over launchproblemen Street Fighter V

archief
Rebecca Nieuwenhuis op 20 januari 2020
Yoshinori Ono over launchproblemen Street Fighter V

De launch van Street Fighter V was absoluut niet zonder problemen en veel fans waren met name teleurgesteld over de karige singleplayer. De producer van Street Fighter, Yoshinori Ono, gaat dieper in op de problemen die tijdens de release werden ervaren.

Yoshinori Ono is erg open in zijn interview met Game Informer en geeft toe dat de game niet voldeed aan datgene dat fans met name van de singleplayer verwachtten.

Ik denk dat ik gerust kan zeggen dat we de populariteit omtrent sommige singleplayer features sterk onderschat hebben. Dat gezegd hebbende zijn we erg enthousiast over de twee nieuwe singleplayer modi, character story en survival, en we hebben plannen om deze te blijven verbeteren en uit te breiden.

Tijdens de release van Street Fighter V op 16 februari vermeldden reviews dat de titel niet compleet leek te zijn, iets wat ook terugkwam in de review die hier op Pixel Vault verscheen. De game kwam uit met gelimiteerde background stories en een survival mode die nieuwe kleuren voor de personages vrijspeelt. Een arcade modus en combo trials ontbraken en de story mode, waarbij filmpjes ingevoegd zijn, komt pas in juni.

Yoshinori Ono begrijpt het commentaar dat de game niet af leek te zijn en geeft aan dat hij denkt dat de game beter ontvangen was als er meer features in hadden gezeten. Als laatste benoemt hij dat het bedrijf hard aan het werk is om bestaande online problemen op te lossen:

We zijn momenteel heel hard bezig om serverproblemen te verbeteren en ons bezig te houden met bepaalde problemen zoals rage quitters. Zodra we alle verwachtte verbeteringen in de game hebben kunnen implementeren, verwacht ik dat fans de online-ervaring weer als positief zullen ervaren.