Infinity Ward geeft details over Call of Duty: Infinite Warfare

archief
Rebecca Nieuwenhuis op 20 januari 2020
Infinity Ward geeft details over Call of Duty: Infinite Warfare

Hoewel er vanmorgen al een trailer lekte van de nieuwste Call of Duty waarna al snel een officiële bekendmaking volgde, was Activision nog niet klaar met het geven van informatie over Call of Duty: Infinite Warfare. Vanavond om 19:30 begon de stream op het twitchkanaal van de franchise en werden we getrakteerd op nog meer informatie over de aankomende shooter.

In een kort introductie-filmpje krijgen we met name beelden te zien van de ruimte en ruimteschepen. In een gesprek met diverse medewerkers van Infinity Ward, de ontwikkelaar achter het aankomende deel, wordt bevestigd wat we in de beelden konden zien: Call of Duty: Infinite Warfare zal zich in de ruimte afspelen. In de tijd waarin Call of Duty: Infinite Warfare zich afspeelt, is de wereld afhankelijk van hulpbronnen afkomstig van diverse outposts. De campaign van de titel zal zich met name richten op de groep antagonisten onder de naam Settlement Defense Force. Zij zijn erop gericht om de volledige controle te krijgen over de hulpbronnen die het universum te bieden heeft.

Door de ruimte als setting te nemen in Infinite Warfare kan Infinity Ward spelers volledig nieuwe settings en situaties bieden, ook voor de multiplayer. De diverse maps zullen het zonnestelsel als strijdtoneel gaan bieden en aanvullend bieden deze levels ook nieuwe mogelijkheden en zaken waarmee rekening gehouden moet worden tijdens een vuurgevecht. Zo zullen er bijvoorbeeld gevechten zonder zwaartekracht plaatsvinden en zal de speler op sommige momenten rekening moeten houden met zijn nabijheid tot de zon. Hoewel andere spelers erop uit zijn je te doden, kan de zon er net zo goed voor zorgen dat je het loodje legt.

Daarnaast wil Infinity Ward de nadruk leggen op realisme. Het strijdveld verplaatst zich dan wel naar de ruimte, maar er is geen sprake van aliens of iets dergelijks; vijanden bestaan simpelweg uit andere mensen. Ook het verhaal willen ze zo realistisch mogelijk over laten komen door gebruik te maken van motion capture, maar ook door de acteurs tijdens de acties te laten spreken in plaats van simpelweg achteraf de stem in te spreken.

Voordat de stream naar de Remaster overgaat, benoemt de ontwikkelaar nog iets opvallends: Call of Duty: Infinite Warfare zal een Zombie-modus krijgen. Dit is normaliter enkel weggelegd voor titels binnen de franchise die van de hand van Treyarch komen, maar duidelijk wordt dat fans dit jaar ook een versie van de populaire modus mogen verwachten. Infinity Ward pakt het idee op en doet een poging om dit eigen te maken; het zal dus geen opvolger zijn op het universum dat Treyarch biedt, maar een volledig nieuw verhaal bieden. De ontwikkelaar wil graag een eigen visie en gameplay erin verwerken, maar de welbekende easter eggs zullen erin blijven.

De informatie over de Remaster van Call of Duty: Modern Warfare is eigenlijk kort maar krachtig. Ze hebben dit opgepakt omdat ze toch vanuit de fans terugkregen dat ze dit heel graag zouden willen zien. De titel, die alweer stamt uit 2007, krijgt natuurlijk een grafische upgrade en zal ook op gebied van geluid verbeterd worden. Afgezien daarvan zal het meeste van de game hetzelfde blijven, zoals de killstreaks en de prestiges. De stream komt tot zijn einde met de, enigszins treurige, mededeling dat Modern Warfare geen individuele release zal krijgen, maar gebundeld gaat worden met Infinite Warfare in de Legacy Edition. Hier gingen al geruchten over maar tot nu werd er nog niks officieel bevestigd.

Duidelijk wordt dat we nog even moeten wachten op nieuwe informatie over beide titels. Volgens de ontwikkelaar kunnen we de volgende informatie verwachten in juni, tijdens de E3 2016. Tegen die tijd lees je natuurlijk de laatste geluiden over Call of Duty: Infinite Warfare hier op Pixel Vault!