Cuphead verkoopt in twee weken een miljoen kopieën
Iets meer dan twee weken geleden bracht Studio MDHR Cuphead op de markt. De hoge moeilijkheidsgraad, gecombineerd met de ouderwetse animatiestijl die doet denken aan oude Disneyfilms, viel bij menig gamer goed in de smaak. De game is ondertussen namelijk al een miljoen keer verkocht.
Of dit het bewijs is dat gamers over het algemeen masochisten zijn, moet nog blijken. Wel laat het merken dat dit soort games geapprecieerd worden door gamers, hoeveel woede-uitbarstingen de game ook veroorzaakt. Dit laatste was na de succesvolle Super Meat Boy eigenlijk ook al bekend.
In een blogpost bedanken de Art Director en Lead Game Design zich bij alle fans die voor deze mijlpaal gezorgd hebben. Daarin hebben ze het ook over de jaren dat ze hard gewerkt hebben om een resultaat als dit te behalen:
“We have worked tirelessly over the past few years to deliver a game that remained true to our vision and we are both humbled and excited that so many people from around the world are playing Cuphead – it truly makes it all worth it.”
Dankzij de hechte samenwerking tussen Microsoft en Studio MDHR is de game momenteel alleen verkrijgbaar op Xbox One en pc. Wat de precieze verdeling van de miljoen aankopen is over deze platformen, is niet vrijgegeven.