‘Yakuza 6 heeft geen laadschermen’ volgens ontwikkelaar
Volgens Yakuza-ontwikkelaar Toshihiro Nagoshi zal het zesde deel in de franchise geen laadschermen bevatten. Volgens Nagoshi is het team hard bezig om de gehele game naadloos te krijgen. De reden hierachter is het behouden van realisme in het verhaal.
Nagoshi legde tegenover IGN Japan uit waarom laadschermen het realisme uit een verhaal halen. In een game als Yakuza, waarin allerlei taferelen de revue passeren, zouden laadschermen je al snel uit de sfeer en het tempo halen.
Laden is problematisch om meerdere redenen, inclusief het effect op het realisme in het verhaal. Laten we zeggen dat we zestig seconden hebben om bij een locatie te komen om een explosie te stoppen. Wanneer er een laadscherm tussendoor komt, hoe gaan we die seconden dan verantwoorden? Hoe gaan we de druk behouden? Daarom leggen we de prioriteit bij naadloze gameplay.
Hoewel Europa nog geen verschijningsdatum heeft gekregen, weten we al wel dat Yakuza 6, zoals de game momenteel bij ons bekend staat, in december van dit jaar in de Japanse winkelrekken komt te liggen. Ook zal de game, in tegenstelling tot zijn voorganger, alleen op de PlayStation 4 verschijnen.