Watch Dogs bug-vrij dankzij uitstellen
In de zes maanden dat Watch Dogs is uitgesteld heeft het team achter de game niet stilgezeten. Men heeft de tijd genomen om de puntjes op de i te zetten zodat de game in een zo goed mogelijke staat uitgegeven kan worden.
Watch Dogs is geen vreemde als het komt op uitstellen, maar de zes extra maanden die Ubisoft nodig had was waarschijnlijk de grootste teleurstelling, zeker toen toe werd gegeven dat de game in feite klaar was. Watch Dogs is een grote game en heeft de mogelijkheid om de Assasin’s Creed van deze generatie te worden en volgens creative director Jonathan Morin heeft het team het afgelopen half jaar hard gewerkt om de game zo goed mogelijk te krijgen.
“Een half jaar geleden begonnen we met een game die in feite al klaar was en op het punt stond gefabriceerd te worden, dus we wisten dat we er niet teveel aan moesten doen. De game was al groots dus we gingen ervoor zorgen dat alles vloeiend liep. Een game met zo veel verschillende animaties, audio files en tekst geeft veel variabelen. Tijdens het spelen van de game kwamen we veel dingen tegen die we nog niet eerder hadden gezien en niet klopte, waardoor we meer tijd nodig hadden.”
Dankzij het uitstellen van de game heeft Ubisoft veel bugs uit de game weten te werken. Men is gegaan van een game met wat bugs die bijna niet te fixen waren tot een meer gestroomlijnde game.
“We konden de tijd nemen om bugs te fixen waar we eigenlijk geen tijd meer voor hadden. Het fixen van de bugs kostte veel tijd, want voor elke bug die we repareerden, braken er gelijk tien andere dingen. Met de extra tijd heeft ons team efficiënt gewerkt om alles te fixen.”