Warcraft-filmproducent doet het niet voor het geld

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Warcraft-filmproducent doet het niet voor het geld

De producent van de World of Warcraft-film (genaamd Warcraft) heeft zo zijn mening over waarom films gebaseerd op games vooralsnog gefaald hebben.

Thomas Tull is de producent van de aankomende World of Warcaft-verfilming. In een interview met IGN heeft hij verteld wat zijn gedachtes zijn achter de steeds falende projecten van op games gebaseerde films.

“Een verfilming van een game is tot nog toe altijd verkeerd aangepakt. Men heeft het altijd gedaan voor de verkeerde redenen. Als je alleen kijkt naar hoeveel mensen de games hebben gespeeld en hoeveel geld je eraan kunt verdienen, is het eigenlijk al afgelopen. Van het begin af aan.”

In het verleden is het maar al te vaak gebeurd dat mensen aan dit soort projecten werden gezet die geen flauw idee hadden waarop het project gebaseerd was en de passie voor het originele materiaal ook niet deelden. Zo werd regelmatig de toon of de verfilming in zijn geheel radicaal anders dan de game waarop het gebaseerd was.

“Er werken veel getalenteerde mensen aan het project. Met een grote cast zal er veel te zien zijn in de film. We kennen de uitgebreide mythologie van Warcraft: er zijn twee facties, twee grote groepen, om te volgen. In de film krijg je de kans om beiden te zien.”