Void Interactive komt met realistische shooter Ready or Not

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
Void Interactive komt met realistische shooter Ready or Not

De jonge studio Void Interactive heeft haar eerste game uit de doeken gedaan: Ready or Not. Ready or Not is een realistische, tactische first-person shooter. De gameplay zou moeten denken aan de ouderwetse Rainbow Six- en SWAT-games.

De nieuwe studio Void Interactive werkt sinds juni 2016 aan de nieuwe tactische shooter Ready or Not. In de game zul je in de schoenen staan van een elite SWAT-team in de Verenigde Staten. Volgens de aankondiging van de game zal de game zich voornamelijk richten op de hardcore tactische shooter-gameplay, waarbij iedere kogel zal tellen en fataal kan zijn.

Om de game zo realistisch mogelijk te maken, komt Void Interactive met verschillende systemen die de gameplay tactischer zullen maken. Zo zullen spelers de loopsnelheid van hun personage bepalen door het muiswieltje te scrollen: scroll naar voren en je zult sneller lopen, maar ook meer geluid maken. Daarnaast voegt de game verschillende systemen toe om controle te krijgen over hoe de speler over, onder en om objecten heen kan kijken en hoe ze met deuren om kunnen gaan.

Ook zal het de impact van je uitrusting een stuk hoger zijn. Void Interactive noemt een systeem waarbij het de positie van je uitrusting realistisch aanpakt, waardoor ieder magazijn, iedere granaat en ieder voorwerp een eigen plekje heeft op je outfit. Daarnaast zullen kogels afhankelijk van de locatie meer of minder schade aanrichten. Schade die ook weer impact zal hebben op je gameplay: een kogel in je been zal je langzamer maken, terwijl een kogel in je arm je accuratesse zal verlagen en het wisselen van een wapen langer laat duren.

De eerste trailer van de game is hierboven te bekijken. Wanneer de game moet verschijnen of voor welke platformen is nog onbekend, maar het lijkt erop dat een pc-release centraal zal staan bij de studio.