Vernietiging in Star Wars: Battlefront gelimiteerd
Het vooruitzicht dat DICE met de Frostbite-engine aan Star Wars: Battlefront werkt is natuurlijk mooi en veel gamers verwachten dan ook de ‘destructability’ die in andere games van DICE te vinden zijn. Voor die spelers heeft DICE slecht nieuws: de dingen die in de game kapot kunnen zullen gelimiteerd zijn.
De general manager van DICE, Patrick Bach, sprak over de dingen die vernietigd kunnen worden in de aankomende Star Wars: Battlefront. Hij zei dat hoewel vernietigbare dingen een van de grote trekpleisters zijn van de Battlefield-games, het niet in die mate in Star Wars: Battlefront te vinden zal zijn.
“De Star Wars-films bepalen wat we doen. We zullen niet een overdreven mate van vernietiging in de game plaatsen omdat we het kunnen. Het gaat om wat je nodig hebt in plaats van wat je wil in een Battlefield-game tegenover een Battlefront-game. We gebruiken vernietigbare omgevingen en plekken waar het logisch is maar waar het ook trouw blijft aan Star Wars.”
Het leidde vrijwel gelijk tot verontwaardiging bij de mensen die reikhalzend naar de game uitkijken. Veel mensen konden niet wachten om dezelfde mate van vernietiging die in Battlefield-games te vinden is ook te ervaren in Star Wars: Battlefront. Hoewel ze begrip hebben voor de beslissing, hadden ze liever dat de game meer om de fun draait dan authenticiteit.