Uncharted 4 werd uitgesteld vanwege het einde
Neil Druckmann, director van Uncharted 4: A Thief’s End, heeft in een interview aangegeven wat de reden is achter het eerder aangekondigde uitstel van die game. De ontwikkelaar wil het einde van de game en personage Nathan Drake optimaliseren.
In maart 2015 kwam het nieuws naar buiten dat het vierde deel in de Uncharted-serie, en tevens het laatste deel waarin Nathan Drake de hoofdrol speelt, is uitgesteld van najaar 2015 tot maart 2016. Hoewel dat natuurlijk een teleurstelling was voor de fans, heeft ontwikkelaar Naughty Dog dit niet zonder goede reden gedaan. Volgens Druckmann was het voor de studio een moeilijke keuze om de game uit te brengen of uit te stellen.
Een paar jaar eerder werd The Last of Us, ook van Druckmann, één maand uitgesteld. Naughty Dog voelde zich daarover erg schuldig. Hetzelfde geldt voor Uncharted 4. De ontwikkelaars hadden door dat ze de deadline niet zouden halen, als ze het einde in de game wilden verwerken die ze voor ogen hadden. Het einde van de game moet waardig genoeg zijn om tevens een goed einde te zijn voor het hoofdpersonage, één die fans zich zullen gaan herinneren. In het interview praat Druckmann over het einde, zonder er al teveel van prijs te geven:
“Zelfs wanneer ik het einde beschrijf, het is zo.. Dit gaat het denk ik verklappen, dus ik ga het toch maar niet zeggen. Maar er gebeurt in ieder geval iets aan het einde dat veel werk van ons vraagt. We wilden niet dat het einde zou lijden onder de deadline, het is het in ieder geval meer dan waard om op te wachten.”
Later benoemde de ontwikkelaar nogmaals dat hij en zijn team alles uit de kast gaan halen om het einde gedenkwaardig en een goede goede afsluiting te maken. Hij verzoekt fans geduld te hebben en de studio de tijd te geven die nodig is dit voor elkaar te krijgen. De game komt naar verwachting 18 maart 2016 uit.