Ubisoft: ‘Splinter Cell moet zijn weg nog vinden’
Ubisoft is nog niet tevreden met de huidige staat van Splinter Cell. Ze vinden dat de serie op eigen kracht met meer inzet nog beter kan worden, zonder af te kijken van andere Ubisoft titels.
Tegen alle verwachtingen in was Splinter Cell Blacklist een positieve verrassing toen de game uitkwam. Hoewel de game niet de hoogtepunten wist te bereiken van de eerste paar games in de serie, was het een stap in de goede richting. Kristjan Zadziuk, de animation director van Blacklist deed een boekje open over het ontwikkelen van Blacklist.
“Als je ze op een rijtje zet, zal je zien dat geen enkele Splinter Cell hetzelfde is. De serie is door de jaren heen geëvolueerd en veranderd maar nog nooit is de serie geweest wat het kan zijn. We komen elke keer dichter bij de ultieme Splinter Cell game. We hoeven geen 15 miljoen stuks te verkopen. De best mogelijke Splinter Cell game maken is wat we willen.”
Er werd gevraagd waarom het team niet af zou kijken van andere Ubisoft teams die werken aan bijvoorbeeld Assassin’s Creed of Far Cry, om de serie te verbeteren.
“We kijken niet om ons heen om te zien wat we kunnen kopiëren. Wat voor een game werkt, werkt niet automatisch voor een ander. Hoewel je in Splinter Cell onze versie vindt van ‘active sprint’, is het niet afgekeken van Assassin’s Creed. Het is gewoon een manier om Sam vloeiender te laten bewegen.”