Ubisoft openbaart landkaart voor Ghost Recon Wildlands

archief
Jessica de Haan op 20 januari 2020
Ubisoft openbaart landkaart voor Ghost Recon Wildlands

Bolivia vormt de basis voor Ubisoft’s grootste action/adventure open world. Blijkbaar is het zowel de mooiste als gevaarlijkste plek op aarde. Althans, dat is wat op de kaart van Ghost Recon Wildlands staat die vandaag door Ubisoft is onthult. Het lijkt erop dat de game een enorme wereld krijgt met heel veel diversiteit.

In 2012 is Benoit Martinez, de lead artist en technical art director van Wildlands, met een team van 30 man naar Bolivia getrokken, waar ze immens veel materiaal verzameld hebben. Toen ze weer in Frankrijk aankwamen, hebben ze dit allemaal doorgekamd. Dit materiaal heeft het team gebruikt als basis voor het ontwikkelen van de wereld van Wildlands.

ghost_recon_wildlands_worldmap

Volgens de kaart bestaat het gebied uit 21 streken, 11 ecosystemen, en lopen er 26 bosses rond. De verschillende streken bevatten elk een unieke bevolking, die zich anders gedragen ten opzichte van elkaar. In een interview met Polygon gaf Martinez aan dat de NPC’s in de game hun eigen levens leiden. Ze gaan ’s nachts slapen, staan ’s ochtends op en gaan naar hun werk, ook wanneer de speler er niet is.

ghost_recon_wildlands_worldmap_2

De volgende ecosystemen komen voor in de game: altiplano, arid mountains, canyon, forest valley, green land, highlands, jungle, lake and waterfall, salar, swamp en yungas. Elk ecosysteem heeft een ander klimaat. Deze zouden gebaseerd zijn op de ecosystemen die het team in de echte Bolivia gevonden hebben. Martinez legde uit dat de game zo groot is om al deze gebieden op een natuurlijke manier te kunnen verwerken. Het weer zal ook een grote rol spelen: zo zorgen heftige moessonregens er soms voor dat zowel jij als je tegenstanders niets meer kunnen zien.

De gebieden waar de missies zich afspelen zijn speciaal ervoor ontwikkeld om verschillende manieren van aanpak te bevorderen. Spelers kunnen de omgeving ontdekken en hun eigen strategieën ontwikkelen. Hier ligt de uitdaging voor het designteam in het feit dat de details die de spelers moeten helpen bij hun missies, ook in het geheel van de wereld moeten passen. Martinez geeft als voorbeeld de vele straten van de game, die in totaal 800 kilometer lang zijn. De algemene ligging van deze straten is namelijk bepaald door een algoritme. Waar nodig heeft het team ze echter aangepast zodat ze ook helpen bij missies.

Meer informatie over het verhaal van Ghost Recon Wildlands zal volgend jaar bekend worden gemaakt. De game van Ubisoft verschijnt 7 maart op PlayStation 4, Xbox One en pc.