Ubisoft: ‘Men heeft geen hekel aan DLC meer’
Gamers zijn gewend geraakt aan dingen zoals DLC in games en om daarvoor te moeten betalen. Ook lijken steeds minder mensen kleine addons of toevoegingen te weigeren en daarvoor met een kleine vergoeding over de brug te komen, aldus Ubisoft’s hoofd van digitale distributie.
Ubisoft’s hoofd van digitale distributie is Chris Early en in een interview heeft hij zich uitgelaten over hoe gamers vandaag de dag tegenover dingen zoals downloadable content (DLC) staan. Hij zegt het idee te hebben dat DLC en season passes vrijwel geaccepteerd zijn in de industrie.
“Niemand stribbelde tegen. Er waren misschien een stuk of twaalf mensen of zo, maar whatever. Over het algemeen waren er geen problemen. Een season pass is interessant als je het gaat beschouwen als een klantenkaart. Voor hun houden we speciale dingen achter en doen we vaak wat extra’s”.
Hij voegde toe dat de manier waarop games nu worden ontworpen niet toevoegen aan het idee dat mensen die niet meedoen met het kopen van DLC inhoud mislopen waar ze eigenlijk recht op zouden hebben. Hij vindt dat het pas vervelend wordt wanneer je extra geld moet gaan betalen om een achterstand in te halen of jezelf uit het nadeel te trekken.
“Goed design. Daar komt alles op neer.”