Twee GamePads op één Wii U laat op zich wachten
Nintendo beloofde twee jaar geleden dat de functie voor twee GamePads op één Wii U “binnenkort mogelijk zou zijn”. Volgens Nintendo hoeven we het ook niet binnenkort te verwachten, want het staat niet op hun to-do-list voor korte termijn.
Ten tijde van de lancering van de Wii U leverde Nintendo maar één GamePad bij elke Wii U, om zo te voorkomen dat er verwarring zou ontstaan over de manier hoe de games bestuurd moeten worden. Daarnaast was een tweede GamePad ook niet nodig als er toch “niks voor was om het voor te gebruiken”. Nu, bijna twee jaar later, is de functie nog steeds niet aanwezig. Volgens Miyamoto is de focus van Nintendo momenteel gericht op het proberen van het systeem zelf te verkopen, in plaats van extra GamePads.
“Naar mijn idee zijn we nog niet op een punt waarop het realistisch zou zijn om van consumenten te verwachten dat ze meerdere GamePads willen kopen. We zijn nog bezig met mensen over te halen om het systeem te kopen. Gameplay voor twee GamePads is daarom ook niet nodig. Voor zover het technisch aspect, denk ik dat het wel te regelen is door middel van updates voor het systeem. We kunnen daar wel mensen op zetten om dat te regelen, maar dat zou dan ten koste gaan van de ontwikkeling van iets anders, dus we wachten er nog mee.”
Een goed plan van Nintendo, maar wat moeten ze anders? Ze hebben volledig gelijk in hun focus om eerst het systeem aan mensen proberen te slijten, in plaats van de reeds overgehaalde consumenten iets extra’s aan te smeren. Er is momenteel al zo weinig uit voor de Wii U, de focus op meer games lijkt de correcte.