Trailer Infinite Warfare slecht ontvangen; Activision blijft positief

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
Trailer Infinite Warfare slecht ontvangen; Activision blijft positief

Ondanks de grootschalige onthulling van Call of Duty: Infinite Warfare, wordt de game niet heel positief ontvangen door fans. Sinds de onthulling maandag heeft de video al meer dan 410.000 ‘dislikes’ gehad op YouTube. Uitgever Activision blijft er echter positief onder.

Sinds de onthulling van de game eerder deze week klagen fans over de richting die de serie opgaat. In plaats van gevechten in de ruimte en op verre planeten willen ze realistische gevechten op aarde. Ook het feit dat de remaster van Call of Duty 4: Modern Warfare niet los te krijgen zal zijn, zorgt voor veel ophef. Ondertussen heeft de video al meer dan 410.000 ‘dislikes’ op YouTube, waarmee het een van de minst geliefde trailers is op het videoplatform.

Activision blijft echter positief over de situatie. Tijdens een presentatie van de kwartaalcijfers kreeg CEO Eric Hirshberg de vraag over de vele negatieve reacties op de nieuwe game. Dit was zijn reactie:

Allereerst moet je wel blij worden van de passie van gamers. Dit is een industrie zoals geen andere en een fanbase zoals geen andere. We houden van het feit dat fans deze serie behandelen alsof het hun eigen was en zo’n duidelijke visie hebben. Er zijn maar weinig series die een passie kunnen voortbrengen als Call of Duty… en daar zijn we blij mee.

Ten tweede snappen we dat mensen in onze community verlangen naar ‘boots on the ground’-stijl gameplay. Daarom maken we Modern Warfare Remastered. Maar we hebben ook miljoenen mensen in onze community die ieder jaar nieuwe en innovatieve ervaringen willen en dat gaat Infinite Warfare leveren.

Het goede nieuws is dat we een manier hebben gevonden om ze beide in één bundel te leveren en onze community niet op te splitsen. Hoewel we de gepassioneerde meningen zien online, kijken we ook naar andere statistieken. Het feit is, ondanks dat het nog erg vroeg is, dat de pre-orders goed van start zijn gegaan. De trailer is ook… vaker bekeken en heeft meer likes per kijker dan ooit te voren.

Het is niet de eerste keer dat we dit zien in de serie. De onthullingstrailer voor Black Ops II, welke de game voor het eerst naar de toekomst nam, had de meeste dislikes voor een trailer die we ooit gemaakt hebben. Die game werd uiteindelijk het bestverkopende deel uit de serie.

Momenteel is de serie sterker dan ooit tevoren. We hebben meer mensen die Black Ops III spelen, een game die in de toekomst plaatsvindt met boost-sprongen en wapens van de toekomst, dan welke game ook in de geschiedenis van de serie.