The Phantom Pain heeft ‘veel volume’

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
The Phantom Pain heeft ‘veel volume’

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain heeft volgens Hideo Kojima “veel volume”. Hij bedoelt hiermee dat de game groot zal worden en daarom zal het nog even duren voordat de game af is. Ook heeft hij verklaart waarom de game zo groot is en de keuze heeft gemaakt om het te splitsen in Ground Zeroes en The Phantom Pain.

In een interview met het Japanse Famitsu, legde Kojima de situatie uit van de twee games.

“Ground Zeroes is de proloog. Als dit een Hollywood productie zou zijn, zou je Ground Zeroes kunnen beschouwen als de inleiding van de film: de eerste 10-15 minuten om de aandacht van het publiek te trekken.

Er gebeurt iets in Ground Zeroes, wat de aanleiding zal vormen voor de gebeurtenissen in The Phantom Pain. Dat is hoe de twee games verbonden zullen zijn qua verhaal. Qua gameplay zal het meer verschillen: The Phantom Pain zal zich afspelen in een gigantisch grote open world, terwijl Ground Zeroes plaats zal vinden in een kleinere gamewereld.”

Het team van Kojima had niet gepland om het in tweeën te splitsen. Kojima liet doorschemeren dat het mogelijk een financiële keuze zou zijn van hogerop in Konami.

“Het zou beter zijn om het tegelijkertijd uit te brengen, maar hoe het er nu aan toegaat zal Phantom Pain pas uit komen wanneer de PlayStation 4 op stoom is. Dat betekent dat we mensen nog iets langer moeten laten wachten. Niet alleen dat, dankzij de grote aard van MGS5 zal het nog lang duren voor het klaar is. Daarom geven we fans de kans om alvast de proloog te spelen en dat doen we zo goedkoop mogelijk, zodat men niet twee keer hoeft te betalen voor wat oorspronkelijk één game was.”