The Evil Within is ‘Gold’ volgens Bethesda Softworks

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
The Evil Within is ‘Gold’ volgens Bethesda Softworks

Goed nieuws voor de survival horror liefhebbers, The Evil Within is volgens Bethesda Softworks ‘Gold’, wat dus betekent dat de game klaar is om geperst te worden. Dit werd bekend gemaakt via de Bethesda Blog, vergezeld met een Vine waarop verschillende packshots te zien zijn

Dat de game aardig af zou moeten zijn is in feite vrij logisch, aangezien de release gepland staat voor 14 oktober. Helaas worden veel aangekondigde titels vervelend genoeg uitgesteld. Gelukkig is dit dus niet het geval voor The Evil Within. Het feit dat de maker van de game, Shinji Mikami (bekend van de Resident Evil-serie), al volop teasers, trailers en ‘behind-the-scenes’ materiaal postte gaf de mensen die op deze game aan het wachten zijn toch hoop op een voorspoedige release.

Nu de game dus officieel klaar is, heeft Bethesda Softworks ook besloten om wat specs vrij te geven voor de PC-versie. Deze specs zijn volgen hen niet echt minimale specificaties, maar wel nodig om een soepel draaiende game te kunnen garanderen.

[ulist style=”2″]
64-bit Windows 7/Windows 8
i7 met vier-plus cores
4 GB RAM
50 GB ruimte op de harde schijf (50 GB benodigd voor installatie, maar de game zal maar zo’n 41GB aan ruimte opnemen, aldus Bethesda)
GeForce GTX 670 of equivalent met 4 GB of VRAM
High-speed internet connectie
Steam account
[/ulist]

De consolebezitters hebben uiteraard alleen te maken met schijfruimte. De next-gen versies van The Evil Within vragen ongeveer 40GB vrije schijfruimte, terwijl de last-gen consoles ‘slechts’ 7GB vrije schijfruimte hoeven in te leveren.