Tetsuya Nomura voortgedreven door ‘woede’

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Tetsuya Nomura voortgedreven door ‘woede’

Kingdom Hearts 3 laat nog een lange tijd op zich wachten, maar director Tetsuya Nomura heeft een aantal cryptische opmerkingen gegeven hoe het is om de game te ontwikkelen in een recent boek over Kingdom Hearts.

Tetsuya Nomura werkt niet meer aan Final Fantasy 15 en zal zich voortaan alleen focussen op Kingdom Hearts 3. Hoewel het nog minstens tot 2016 zal duren voordat die game het licht zal zien, heeft Nomura een aantal opmerkingen gegeven in een recentelijk verschenen boek dat samen verscheen met de release van Kingdom Hearts 2.5.

“Als ik zou mogen kiezen, zou ik meer een persoon aan de duistere kant zijn, zoals Xehanort en consorten. Ik gebruik de brandende woede diep in mijn hart om te creëren. Ik ben druk bezig om Kingdom Hearts 3 veel obstakels en uitdagingen te geven voor Sora, zijn vrienden en ik niet mogen verliezen. Nu ik eraan denk had ik dezelfde passie en woede toen ik begon aan de eerste Kingdom Hearts. Wanneer ik terugkijk, voel ik die vurige woede weer. Fans die net als ik Sora’s avonturen hebben gevolgd zullen dezelfde emoties voelen. Met die passie zullen we niet verliezen van de duisternis en Sora’s reis zal voorwaarts gaan.”

Dit is oorspronkelijk een tekst in het Japans en tijdens het vertalen verlies je altijd wat van de oorspronkelijke intentie en emoties, dus het is moeilijk om te bepalen wat hij hiermee bedoelt. Misschien geeft hij hiermee aan zeer gemotiveerd te zijn om te werken aan Kingdom Hearts 3, of is er een bittere toon te herkennen omdat hij vervangen is in de ontwikkeling van Final Fantasy 15?