Term 4K gaming bij PlayStation 4 Pro niet misleidend volgens Sony
De term ‘4K gaming’ waar tijdens de presentatie van de PlayStation 4 Pro veelvuldig gebruik van werd gemaakt, is volgens Sony-topman Andrew House niet misleidend geweest. Volgens hem zit het verschil hem dan ook meer in de keiharde cijfers en wat mensen kunnen waarnemen.
Dit heeft House laten weten gedurende een interview met Digital Spy, die een barrage aan vragen omtrent de twee aangekondigde consoles op hem afvuurde. Tegen de tijd dat de term 4K aan bod kwam, werd er al gediscussieerd over de term 4K gaming en diens ‘losse definitie’. Op de vraag of Sony al dan niet misleidend is geweest door die term te benutten, antwoordde House ontkennend.
Nee, ik denk het niet. Ik denk dat, wat de term ook is, het meer een vraag is of mensen merkbaar verschil in de game-ervaring zien of niet, in plaats van de term die we er nu voor gebruiken.
Ik denk dat dat is waar mensen naar op zoek zijn en dat ze hun oordeel baseren op het feit of het voor ze werkt of niet.
Op de vraag op de PlayStation 4 Pro überhaupt ooit native 4K-games zal krijgen of dat de console zal blijven upscalen antwoordde House dat “het merendeel van de tot nu toe bekende portfolio’s zal worden geüpscaled”. Of dit betekent dat er ooit native 4K-games naar de PlayStation 4 Pro zullen komen, zal de tijd ons dus leren.