Tencent werkt aan mobiele Battle Royale-game

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
Tencent werkt aan mobiele Battle Royale-game

Met het enorme succes van games als PlayerUnknown’s Battlegrounds en Fortnite is het niet vreemd dat bijna iedere uitgever een graantje wil meepikken van de populariteit. Het Chinese technologiebedrijf Tencent heeft vandaag aangekondigd dat het ook aan een Battle Royale-game werkt, maar dan specifiek voor de mobiele markt.

Het Chinese Tencent heeft vandaag middels een trailer de game Glorious Mission aangekondigd. De trailer laat een hoop bekende elementen zien uit het genre, met in het bijzonder beelden van PlayerUnknown’s Battlegrounds: looten, multiplayer matches met honderd spelers en zelfs het parachutespringen aan het begin van een gevecht. Het grote verschil met de andere games is dat Tencent de focus niet legt op pc- of console-gamers, maar op mobiele gamers.

Daarbij zijn de verwachtingen van Tencent voor Glorious Mission hoog. Recentelijk werd hun meest populaire iOS-game van de troon gestoten in China door een andere PUBG-kloon. Op 4 november werd hun populaire game Honour of Kings voorbij gegaan door een relatief nieuwe game van NetEase, waarbij de titel vrij vertaald “Survival in de Wildernis” is. Honour of Kings was bijna een jaar lang de best verkopende game in Apple’s Chinese App Store.

Opvallend is dat Tencent met nog een PUBG-kloon komt. Het enorme bedrijf beheert 5% van Bluehole, de ontwikkelaar van PlayerUnknown’s Battlegrounds. Daarnaast heeft het 40% van de aandelen van Epic in handen: het bedrijf achter de directe concurrent Fortnite. Een releasedatum voor Glorious Mission is nog niet bekend, al is het maar de vraag of de game überhaupt ooit naar het Westen komt.