Telltale Games ontslaat bijna 25% van medewerkers
Ontwikkelaar en uitgever Telltale Games heeft vandaag aangekondigd dat het bijna 25% van het personeelsbestand schrapt. Met de beslissing komen 90 werknemers per direct op straat te staan.
Het nieuws van de ontslaggolf binnen Telltale Games komt voor velen als een verrassing. De uitgever en ontwikkelaar scoort goed met games als Tales from the Borderlands, The Walking Dead en Minecraft Story Mode. Toch wil het bedrijf meer gaan focussen op minder, maar betere games met een kleiner team, zo blijkt uit een statement van CEO Pete Hawley.
Our industry has shifted in tremendous ways over the past few years. The realities of the environment we face moving forward demand we evolve, as well, reorienting our organization with a focus on delivering fewer, better games with a smaller team.
I’d like to express our respect for all the contributions that these incredibly talented artists, storytellers and more have made to this company, and that this decision is in no way a reflection on the quality or dedication of their work. We have made available our full career assistance services to help our affected colleagues and friends – and their families – navigate this difficult transition as quickly as possible.
Een precieze reden vanuit Telltale voor de plotselinge herstructurering blijft dus uit. Mogelijke oorzaak zou de harde groei van de studio zijn geweest, nu deze (tot vandaag) bijna 400 medewerkers telde.