Tegenvallende resultaten Overkill’s The Walking Dead schuld van werknemers

archief
Jermaine van Haarlem op 20 januari 2020
Tegenvallende resultaten Overkill’s The Walking Dead schuld van werknemers

Ex-CEO van ontwikkelaar Starbreeze heeft in een e-mail naar het personeel laten weten dat het hun schuld is dat de game tegenvallende resultaten heeft. Bo Andersson werd vorige maand nog ontslagen als gevolg van deze resultaten. Volgens hem heeft het personeel zich niet goed ingezet. 

Als gevolg van de slechte verkoopresultaten van Overkill’s The Walking Dead werd Bo Andersson vorige maand ontslagen. In een laatste e-mail aan zijn personeel heeft hij laten weten dat het gebrek aan inzet de oorzaak was.

Andersson zegt dat hij zijn geld, familie en voogdij is kwijtgeraakt door de hoeveelheid werk van de afgelopen twee of drie jaar. Hij draaide naar eigen zeggen honderd uur per week om de ontwikkelaars binnenboord te houden. Steeds meer ontwikkelaars haakten af of wilden geen extra werk verrichten voor het project. Hij zegt ook dat het zijn eigen schuld is dat hij er niet vroegtijdig mee is gestopt.

Een aantal werknemers van Starbreeze hebben aan Eurogamer laten weten dat ze niet te spreken zijn over het bericht van hun oude CEO. Volgens deze werknemers schuift hij de schuld in andermans schoenen zonder enige verantwoordelijkheid te nemen. Na de release van Overkill’s The Walking Dead moest het bedrijf al snel toegeven dat de game erg slecht verkocht. Ook het feit dat er eerder een inval op het hoofdkantoor werd gedaan hielp niet mee bij de verkoop. Een werknemer werd destijds gearresteerd op verdenking van handelen met voorkennis.

Inmiddels is de positie van CEO aan Mikael Nermark gegeven. Hij geeft aan dat het hun doel was om geen verplichte overuren te hebben, maar er werd wel gevraagd of bepaalde mensen wat langer konden blijven werken. Hij sluit zijn reactie dan ook af met complimenten aan zijn sterke team.