Take-Two Interactive wil terugkerende uitgaven in al haar games
De discussie omtrent lootboxes, microtransacties en betaalde content in singleplayer zwelt de laatste maanden stevig aan. Temidden van deze discussie neemt Take-Two Interactive een duidelijk standpunt in wat betreft terugkerende uitgaven in games. De mede-uitgever van Grand Theft Auto en Red Dead Redemption geeft aan dat we in alle toekomstige Take-Two games terugkerende uitgaven kunnen verwachten.
Of het nu in de vorm is van microtransacties, DLC’s of virtueel geld: alle games die uitgegeven worden door Take-Two zullen een terugkerende uitgaven-patroon bevatten. Dat betekent dat ze elementen bevatten waarvoor de consument na de release van de game voor moet betalen om er toegang tot te krijgen. Dit geeft Take-Two CEO Strauss Zelnick deze week aangegeven:
We’ve said that we aim to have recurrent consumer spending options for every title that we put out at this company.
Het standpunt van de uitgever komt niet als een verrassing. Zelnick heeft dit standpunt al eerder ingenomen. Bovendien zijn terugkerende uitgaven een grote bron van inkomsten voor de uitgever. Het afgelopen kwartaal verdiende de studio er maar liefst 200 miljoen dollar aan. Zelnick geeft daarbij aan dat de terugkerende uitgaven op verschillende manieren een rol kunnen spelen in de games van Take-Two:
It may not always be an online model. It may not, probably won’t always be, a virtual currency model, but there’ll be some ability to engage on an ongoing basis with our titles after release across the board.