Tacoma is uitgesteld tot Q2 2017

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Tacoma is uitgesteld tot Q2 2017

Gone Home-ontwikkelaar Fullbright heeft laten weten dat Tacoma, de adventure-game in de ruimte, is uitgesteld tot 2017. De studio had feedback gekregen over het project en besloot om dingen drastisch te veranderen.

In een email kondigde Fullbright aan dat Tacoma een jaar uitgesteld wordt. Het plan was om de game in de zomer van dit jaar uit te brengen, maar nadat er feedback over de game terug was gekomen, besloot het team om dingen aan te passen waardoor dat niet meer haalbaar was. Tacoma staat nu een jaar later gepland, voor de zomer van 2017.

“Nadat we vorige zomer de game hebben onthuld, hadden we een aantal playtests gestuurd naar een paar ontwikkelaars die we kunnen vertrouwen. Ze hebben ons feedback gegeven en na lang beraad hebben we besloten om het project te herzien en een aantal grote dingen te veranderen. Er moeten een aantal dingen op de schop die het echt nodig hebben.”

Intussen heeft Fullbright een nieuwere versie naar zijn vrienden gestuurd en volgens de nieuwe feedback lijkt die positiever te zijn ontvangen. Maar daardoor is de game wel een jaartje vertraagd. Fullbright is van plan om de game deze zomer opnieuw te tonen en zo te laten zien wat eraan is veranderd.

Tacoma is een adventure-game die zich op een ruimtestation afspeelt. De game moet uitkomen voor pc, Linux, Mac en Xbox One.