Studio JJ Abrams ontwikkelt nieuwe Team Fortress 2 modus

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
Studio JJ Abrams ontwikkelt nieuwe Team Fortress 2 modus

In 2013 hoorden we voor het eerst dat Valve en Bad Robot, de studio van regisseur JJ Abrams, samen gingen werken aan zowel games als films. Nu zien we daar de eerste vruchten van: een nieuwe modus voor Team Fortress 2.

Het was misschien niet het product waar men op hoopte toen de aankondiging werd gedaan in 2013. Toch is het een opvallende toevoeging aan de team-bases shooter die al weer een goed aantal jaren op de markt is. De nieuwe modus heet Pass Time en lijkt op capture-the-flag, al dan wel in een sportief jasje gestoken.

In Pass Time is het de bedoeling dat een van de twee teams een ‘jack’ veroveren, een bal met pinnen die het wapen van de drager vervangt. Daarna zal de speler de bal naar het doel van de tegenstander moeten brengen om hem uiteindelijk daar in te schieten. De speler kan echter op ieder moment op een van zijn tegenstanders richten, om hem naar de medespeler over te passen. De tegenpartij kan de bal echter afpakken door de speler om te leggen of een directe melee aanval te doen.

Volgens Bad Robot is de nieuwe modus nog echt in de bèta-fase en bij lange na niet bug-vrij. Spelers worden dan ook gevraagd om hun gedachte en enige bugs die ze tegen komen te melden bij Valve. Komen ze hele grote bugs tegen, dan krijgen ze daar zelfs een in-game hoedje voor terug.