Splatoon 2 gaat een snellere maprotatie krijgen

Splatoon 2 gaat een snellere maprotatie krijgen

In juli 2017 wordt Splatoon 2 uitgebracht. Hisashi Nogami maakt in een interview duidelijk welke stappen zijn ondernomen om Splatoon 2 tot een nog groter succes te maken dan zijn voorganger. Een van de grootste veranderingen hebben de makers aangebracht aan het rouleren van mappen.

De eerste Splatoon werd bij zijn release in 2015 goed ontvangen. Een erg lang leven had de game echter niet. Veel spelers lieten het namelijk na een paar maanden voor gezien. Volgens Hisashi Nogami, die verantwoordelijk is voor de productie van Splatoon, had dit deels te maken met de hardware van de Wii U.

In een interview met EDGE magazine laat hij weten dat dit probleem bij Splatoon 2 opgelost zal zijn, omdat de Nintendo Switch over sterkere hardware beschikt. Dit zou echter niet genoeg zijn om het succes te garanderen. Vandaar dat er een aantal aanpassingen gedaan worden om spelers langer bij de game te houden.

Een van de grootste aanpassingen zal te merken zijn bij het roteren van de maps. Buiten dat er een aantal nieuwe maps beschikbaar zullen zijn, is de map rotatie snelheid aangepast van 4 uur naar 2 uur. Zo zouden spelers minder snel verveeld raken bij het spelen van de beschikbare maps.

Andere aanpassingen zijn te zien in de spelmechanieken, waardoor de speler zich vrijer kan bewegen in het spel. Hiernaast kunnen we ook nieuwe personages, wapens en een co-op modus verwachten in de nieuwe release.

Splatoon 2 is vanaf 21 juli speelbaar voor de Nintendo Switch.