Sony richt zich op 3 aspecten voor toekomst PS4

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Sony richt zich op 3 aspecten voor toekomst PS4

Sony richt zich op drie aspecten voor de toekomst van de PlayStation 4. Dat zijn streaming-technologie zoals PlayStation Now, sensortechnologie en onderzoek naar virtual reality-techniek als in Project Morpheus. Dat liet Sony Computer Entertainment-president Andrew Houser weten tijdens een interview op een ontwikkelaarsconferentie in het Britse Brighton, schrijft IGN.

“Er zijn twee of drie mogelijke kanten die de industrie en onze vorm van entertainment op kan gaan,” zei Houser. “Onze overname van Gaikai en onze inzet met PlayStation Now zit erg in de geest van het kijken naar hoe de distributiemethode in de toekomst zal veranderen.” Hij zegt daarbij zijn aandacht te hebben gericht op de muziekindustrie, omdat daar het aantal downloads is afgenomen in vergelijking tot de toename in muziekstreaming.

Streaming zal volgens Houser ook de game-industrie aandoen en veranderen. “Het gemak van streamen is eerst omarmd in de muziekindustrie en nu in de video- en televisiewereld. Het gaat een rol spelen in onze industrie. Ons doel is om als pionier op te treden en er een vorm aan te geven, in plaats van ons te laten dicteren door de toekomst.” Daarnaast is sensortechnologie, voor bijvoorbeeld lifestyle fitness management, ook een groeiende markt.

“Dan is er ten derde nog virtual reality”, zegt Houser. “Er is het gevoel dat we met die technologie een omslagpunt bereiken. Het is op een punt waarbij het iets is geworden dat dichtbij de ware aanwezigheid komt, het gevoel dat je in een andere wereld zit.”