Sony richt afdeling voor third-party onwikkelaars op

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Sony richt afdeling voor third-party onwikkelaars op

Sony heeft een afdeling opgericht binnen het bedrijf die zich volledig gaat richten op het binnen halen van third-party ontwikkelaars die voor hun consoles willen ontwikkelen. Het doel van deze afdeling is het binnen halen van partijen die meer willen gaan ontwikkelen voor met name de PlayStation 4 en de PlayStation Vita.

De afdeling, genaamd Third Party Production, zal nauw samenwerken met verschillende uitgevers en ontwikkelaars om hun key franchises naar de consoles van Sony te brengen. Dit project is al van start en heeft onder deze naam al succes geboekt met het cross-platform spel Borderlands 2 van Gearbox Software dat nu ook op de PlayStation Vita zal verschijnen zoals gemeld werd op de GamesCom van dit jaar.

Naast de uitgebreide support voor indie games zal Sony zich dus ook meer gaan richten op grote third-party ontwikkelaars. Adam Boyes van Sony had het volgende te zeggen: “Dit betekent dat je nog meer geweldige games op de PlayStation platformen zult gaan zien, waaronder nieuwe franchises, meer cross-platform games en gelokaliseerde producten. Daarnaast hebben onze partners die al ontwikkelen voor Sony platformen een extra bron om hun ontwikkelingsproces te versterken”.