Sony blijft positief ondanks matige scores PS4 games
Vanaf gisteren mochten game critici zich uitlaten over de launch games van de PlayStation 4 en tot nu toe zijn de scores gemixed. Sony’s Shuhei Yoshida zegt teleurgesteld te zijn over de matige scores, maar blijft vertrouwen hebben in de PlayStation 4.
De gematigde scores hebben volgens de Sony topman verschillende redenen, waaronder het gebrek aan online functionaliteit en dat veel reviewers in een korte tijd door veel games heen moeten gaan.
“Het is teleurstellend maar ik denk niet dat we ons zorgen hoeven te maken met de release van het systeem. Ik heb al onze games gespeeld; Killzone, Knack en Resogun en ik heb me met alle drie uitzonderlijk vermaakt.”
Van de drie games lijkt Knack het zwaarst te verduren. De cijfers voor de Playstation 4 exclusieve titel zitten tussen de 5 en de 6.
“Ik hoopte dat Knack rond de 7 of hoger zou scoren, dus ik hoop dat het gemiddelde snel omhoog gaat. Met Knack willen we aangeven dat de PlayStation 4 niet alleen voor de liefhebbers van shooters is. Knack is een game waar iedereen van kan genieten. Zelfs hardcore gamers, mits ze de moeilijkheidsgraad opkrikken.”
De race game Driveclub was aangekondigd om ook vanaf de release verkrijgbaar te zijn, maar werd uitgesteld. Dat kwam omdat het team aan iets werkte wat nog nooit was gedaan en extra tijd nodig had om het perfect te maken, aldus Yoshida.