Social media team Electronic Arts onder vuur
Het social media team van Electronic Arts krijgt kritiek op meerdere tweets. Het team ontvangt deze kritieken van mensen die van mening zijn dat het bedrijf op een onsmakelijke manier reclame maakt voor het recent uitgekomen Battlefield 1.
Op vrijdag 18 oktober kwam het nieuwste deel van de Battlefield-franchise uit: Battlefield 1. De nieuwe Battlefield heeft de Eerste Wereldoorlog als settting. Het is niet gek dat uitgever EA social media gebruikt om de game te promoten, maar nu blijkt dat de manier waarop ze dit doen niet door iedereen als even netjes wordt ervaren. EA gebruikte op Twitter in een drietal tweets de hashtag #justWWIthings, die met name kritiek opleveren doordat de uitgever hiermee de Eerste Wereldoorlog lijkt te verheerlijken.
De tweet die de meeste kritiek opleverde was degene die afgelopen zondag verscheen. Het bevatte een GIF van een soldaat die levend verbrand wordt door een vlammenwerper met daaronder de uitspraak ‘When you’re too hot for the club’. Al snel verwijderde EA deze en de andere ongepaste tweets, maar diverse mensen hadden er al screenshots van gemaakt waardoor het alsnog viral is gegaan. Meerdere Twitteraars spreken hun afschuw uit op Twitter. Naast het verwijderen van de tweets in kwestie heeft EA heeft tot op heden nog nergens op gereageerd.