Singleplayer Halo 5 krijgt betere balans in update

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
Singleplayer Halo 5 krijgt betere balans in update

Ondanks dat de game al een tijdje uit is, blijft 343 Industries druk in de weer met Halo 5: Guardians. Zo komt er niet alleen een compleet nieuwe multiplayermodus, maar krijgt ook de singleplayer een flinke update. De studio zal door middel van deze update voornamelijk de balans en de moeilijkheidsgraad finetunen.

De afgelopen maanden heeft 343 Industries druk gekeken naar hoe de reacties van spelers waren op de game. Daaruit kwamen verschillende zaken naar voren die de studio wilt aanpassen. In een blogpost op Halo Waypoint geeft designer Chris Proctor aan hoe de update tot stand is gekomen:

Nu we een paar maanden de tijd hebben gehad om de feedback van spelers, reviews, let’s play’s en interne reacties te verwerken, ben ik gaan werken aan een update voor de balans in Halo 5’s campaign. Deze update is gericht op de dingen waarvan spelers opmerkingen gaven, of die mij en de rest van het team irriteerden, zelfs zonder externe feedback.

Veel van de wijzigingen zijn gericht op de aanvallen van verschillende vijanden en hun gedrag, zodat het wat makkelijker is voor spelers om deze te ontwijken. Toch is de moeilijkheidsgraad in de singleplayer omhoog gebracht, terwijl de co-op simpeler is geworden. Het gaat volgens Proctor om lichte wijzigingen. Andere wijzigingen hebben impact op verschillende multiplayerlevels. De wijzigingen op verschillende vijanden die zijn doorgevoerd zullen ook van toepassing zijn in de Warzone en aankomende Warzone Firefight-modus.