Script South Park: The Stick Of Truth was te lang

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Script South Park: The Stick Of Truth was te lang

Het script dat in eerste instantie geschreven was voor de aankomende RPG rondom het bekende stadje South Park en zijn inwoners moest een heel stuk ingekort vertelden schrijvers Matt Stone en Tray parker op de San Diego Comic Con aan Polygon. Zij biechtten op dat ze bijna alle plekken en personages uit de populaire tv-serie eigenlijk in de game wilden hebben. Obsidian Entertainment, de ontwikkelaar van het spel, vroeg met druk om het verhaal in te korten.

De makers haalden hun inspiratie voor de aankomende South Park game uit games zoals The Elder Scrolls 5: Skyrim, Earthbount en The Legend of Zelda. Parker: “Ik was helemaal verdwaald geraakt in de wereld en personages van Skyrim. Ik had zoiets van; We doen dit gewoon, dit is makkelijk.”

Een ruime 850 pagina’s script bleek echter te veel om in de game te stoppen. Het idee om dit later als DLC aan te bieden staan de makers niet achter. “De content zal sowieso nog naar buiten komen. Misschien in een aflevering of zelfs meerdere afleveringen. We wilden eerst misschien een heel seizoen om de game heen bouwen, maar dat bleek onhaalbaar” aldus Parker.