Rockstar-medewerkers open over werkomstandigheden
In een interview met The Vulture verklaarde Rockstar Games-oprichter Dan Houser eerder al dat er soms werkweken gemaakt werden van honderd uur. Nu hebben een aantal medewerkers zelf op Twitter hun meningen gedeeld over de werkomstandigheden.
Dan Houser lichtte toe dat de vele werkuren die in Red Dead Redemption 2 werden gestoken er net zo veel waren als bij diens voorganger. Na veel kritiek van binnen en buiten de gamesindustrie zijn nu ook de werknemers zelf aan het woord.
Een aantal werknemers heeft besloten anoniem hun mening te delen. De ervaringen die deze medewerkers hadden gaan vooral over oneerlijkheid over het bedrijf tot wel degelijk onbetaalde overuren. Zo praat een werknemer over de zeer hoge druk bij het afronden van project. Overwerken is volgens oprichter Houser echter vooral een keuze voor degene die het willen.
Niet iedereen is het hier mee eens. De werknemers geven aan dat een werkweek van vijftig uur standaard is. Ook zeggen ze dat als er geen werk te doen is, ze toch moeten opdagen in het weekend.
It’s been nearly a decade since I parted from Rockstar, but I can assure you that during the GTA IV era, it was like working with a gun to your head 7 days a week. “Be here Saturday & Sunday too, just in case Sam or Dan come in, they want to see everyone working as hard as them.” https://t.co/TaQS5LnaAa
— Job J Stauffer (@jobjstauffer) 16 oktober 2018
This week my Twitter timeline has been full of guff. I’ve been at R* for 6 years and I have never worked, or been asked to work, anywhere remotely close to 100 hours in a week.
— Wesley Mackinder (@WesleyMackinder) 18 oktober 2018