Rocket League krijgt volledige cross-platform ondersteuning
Cross-platform gaming is tot nu toe haast een idyllisch streven van ontwikkelaars die graag gamers samen willen laten spelen, ongeacht welke console ze in handen hebben. Tot nu toe zijn er weinig games die dit voor elkaar hebben gekregen, waarbij Fortnite de eerste was. Rocket League mag zich vanaf vandaag ook aansluiten bij dit illustere gezelschap.
Rocket League heeft vanaf vandaag volledige cross-platform-ondersteuning gekregen. Dit heeft ontwikkelaar Psyonix bekendgemaakt in een persbericht op de Rocket League-website. De game is sinds 14 november 2017 te spelen op alle consoles, waarbij de Nintendo Switch-versie de laatste was die uitkwam. Rond die tijd sprak Psyonix al over de wens om volledige cross-play-functionaliteit te realiseren, maar Sony leek hier initieel niet op in te willen gaan. Nu heeft Sony toch stappen gezet om de droom van de ontwikkelaar waar te maken.
Na de huidige update zijn alle gamemodi compatibel met de cross-platform-functionaliteiten. Mocht je geen zin hebben om met andere spelers van andere consoles te spelen, dan kun je dit ook uitzetten in het optie-menu. Dit heeft uiteindelijk geen invloed op het rank-systeem. Het enige merkbare verschil zit hem in de langere wachttijd voordat er een mogelijke game gevonden is.