Remedy Games gaat zich meer richten op multiplayer-games
Het is niet de eerste studio die je aan multiplayer-games zou koppelen: Remedy Entertainment. Toch heeft de studio aangekondigd dat de nadruk meer komt te liggen op multiplayer-titels.
Remedy Entertainment is een studio die je waarschijnlijk kent van Max Payne, Alan Wake of het recente Quantum Break. Allemaal games zonder een multiplayer-component. Toch gaat daar verandering in komen, zo kondigt de studio zelf aan. In juli kondigde het Finse team al aan dat ze aan de story-modus van de multiplayer-game Crossfire 2 werken. Ook is er nog een tweede, niet aangekondigde game in ontwikkeling waarbij multiplayer een belangrijke rol gaat spelen.
In een bericht op de website van de studio geeft het team meer uitleg:
We dromen altijd van nieuwe dingen en dit leek ons het perfecte moment om een aantal dingen te delen over een belangrijk onderdeel dat we al jaren plannen en waar we zelfs prototypes van hebben, maar nooit hebben doorgezet. Tot nu.
Singleplayer-ervaringen zijn altijd een belangrijke focus voor ons geweest. Maar tegelijkertijd willen we onszelf uitdagen om manieren te vinden om coöperatieve multiplayer in deze elementen te verwikkelen.
Een belangrijk onderdeel voor Remedy in deze verschuiving richting multiplayer is de Northlight-engine en bijbehorende hulpmiddelen. Hoewel de engine is ontwikkeld voor Quantum Break, wilt Remedy deze meer toe gaan leggen op verhaal-gedreven multiplayer-games.