Releasedatum Rive bekendgemaakt
Ontwikkelaar Two Tribes heeft vandaag op de PlayStation EU-blog de releasedatum van Rive voor de PlayStation 4 bekendgemaakt. Daarnaast legden ze ook uit waarom de game, ondanks dat ze zelf ook liever anders hadden gezien, zo lang op zich heeft laten wachten.
Two Tribes geeft aan dat de game ongeveer tweeënhalf jaar in ontwikkeling is geweest, drie keer zo lang als ze aanvankelijk gepland hadden. In de blog leggen ze uit hoe het kan dat deze langere ontwikkeltijd is ontstaan:
Games die uiteindelijk uitkomen zijn een weerspiegeling van de visie van de ontwikkelaar. Je begint met een aantal ruwe ideeën van verschillende personen, waarbij iedereen er uiteindelijk iets speciaals van wil maken. Rive was bijvoorbeeld oorspronkelijk een 3D on-rails shooter met een mechanic waarbij de speler de tijd kon terugdraaien. Nu is het een twin-stick shoot/platformer waarbij je je vijanden kunt hacken.
Daarnaast legt de ontwikkelaar uit dat sommige simpele dingen als het kiezen van een kleurenpalet en het toevoegen van special effects veel meer tijd kunnen kosten dan verwacht. De uitgever sluit af met de mededeling dat de game “absoluut perfect moet zijn, waar een speciale reden voor is waar je misschien nog niet over gehoord hebt”. Rive zal verkrijgbaar zijn voor de PlayStation 4, pc, OS X en Linux vanaf 13 september.