Regisseur FFVII remake had geen idee van zijn rol

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
Regisseur FFVII remake had geen idee van zijn rol

Het was een van de klappers tijdens Sony’s persconferentie: de Final Fantasy VII remake, met Tetsuya Nomura aan het stuur. Toch had Nomura in eerste instantie geen idee dat hij een grote rol zou spelen in het project. Dit blijkt uit een interview met Famitsu.

In het interview met het Japanse blad vertelt Nomura over hoe hij benaderd werd door Square Enix-topman Shinji Hashimoto over een nieuw project:

De heer Hashimoto was betrokken bij de promotie en marketing van het origineel, dus net als de heer Kitase [regisseur van het origineel] en mijzelf, had FFVII een grote plek in zijn hart.

De pre-productie vorderde en ik gaf mijn mening over hoe ik het allemaal voor mij zag. De heer Kitase vroeg aan mij hoe specifieke elementen aangepast moesten worden tot in de kleinste details. Het was erg verbazingwekkend.

Het was echter pas toen Nomura een interne presentatie van de game te zien kreeg, dat hij zich realiseerde wat zijn functie in het project was. Tot grote verbazing van Nomura zelf, die ook druk bezig is met Kingdom Hearts 3.

Dus ik belde Mr. Kitase op en zei ‘Er staat om de een of andere reden dat ik regisseur ben,’ waarop hij reageerde ‘maar natuurlijk staat dat er’.”

Final Fantasy VII Remake was een van de knallers tijdens Sony’s bomvolle E3 persconferentie. Andere spektakelstukken waren The Last Guardian, Horizon: Zero Dawn, Shenmue III en Uncharted 4: A Thiefs End.