Rainbow Six Siege-team hint naar wijzigingen in balans personages

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
Rainbow Six Siege-team hint naar wijzigingen in balans personages

Wie regelmatig Rainbow Six Siege speelt, weet dat niet alle personages even prettig zijn om mee te spelen als het aankomt op snelheid. Tijdens een AMA heeft het team achter de game aangegeven dat de balans dan ook niet altijd even eerlijk is tussen personages.

Tijdens een AMA (Ask Me Anything) op de sub-Reddit van Rainbow Six Siege kwamen er vragen over de balans tussen de verschillende personages naar voren. Momenteel worden personages op een schaal van 1 tot 3 beoordeeld op bijvoorbeeld snelheid en bepantsering. In veel gevechten blijken echter snellere personages superieur te zijn ten opzichte van langzamere personages met meer bepantsering. Daarom verscheen al snel een vraag tijdens de AMA van gebruiker PhD_Bagel:

Are there any plans to balance/change speed and armor? Currently, it seems that 3 speed is far superior to 3 armor.

Waarop het team toegaf dat de verdeling niet altijd even eerlijk is, iets wat ze de afgelopen jaren nooit hebben willen toegeven:

Yes. We agree. We are looking for ways to make both 3 speeds less dominant and 1 speeds more viable. Keep an eye on the next Test Server. 😉

Dat was overigens niet de enige opvallende opmerking tijdens de AMA. Ook op de vraag of er nieuwe gadgets of attachements komen in de nabije toekomst werd verwezen naar de Test Server patch notes van deze week. Dit zou de eerste keer zijn sinds Operation Skull Rain in 2016 dat er een nieuw secondary item wordt toegevoegd.

Ook de nieuwe operator Lion kwam uitvoerig ter sprake. Sinds de release van Operation Chimera heeft de operator een bijna 100% pick-rate tijdens de Rainbow Six Siege Pro League-wedstrijden. Hoewel pro-spelers vooraf al hadden aangegeven dat Lion te dominant voelde, was er niet voldoende tijd om dit aan te passen voor de ontwikkelaar:

One thing I would like to add is that we cannot always take the Pro feedback at face value. We always gather their feedback, and must make a decision on whether or not to act on it. That being said, for Lion, we made a mistake, and should have reduced the amount of charges and increased the cooldown before release.

We did not have time to modify that system before the release of the Operator. This shows that we have room for improvement in our iteration pipeline.

When Lion was in conception, many of us genuinely believed that not moving was an easy adaptation. Being wrong about that is not our biggest mistake. Our biggest mistake was the outline itself. It does not leave any room for counter play. This is a more general learning for us, and we will be extremely careful if we ever use this type of mechanic again.

De meest recente uitbreiding voor Rainbow Six Siege is Operation Chimera, die voor het eerst ook een nieuwe PvE-modus toevoegde: Outbreak. De volgende uitbreiding zal waarschijnlijk in het nieuwe kwartaal verschijnen richting de zomermaanden.