Quantum Break ontwikkelaar stelt bepaalde eisen aan de game
Remedy, de ontwikkelaar van aankomende Xbox One exclusive Quantum Break, meld dat er bepaalde eisen gesteld worden aan de actie-elementen en de verhaallijn. Remedy was eerder verantwoordelijk voor o.a. Max Payne en Alan Wake games en is momenteel druk bezig met de third-person shooter met tv-show elementen Quantum Break.
Volgens het hoofd van franchise ontwikkeling Oskari Hakkinen is Quantum Break “niet zomaar een Remedy game, maar de ultieme Remedy game”. In een interview met Edge vertelde Hakkinen ook iets meer over hoe de game zijn live-action elementen zal mixen met de karakters uit de game. “Je zult de live-action aflevering unlocken zodra je een level uitspeelt maar je kunt kiezen wanneer je deze bekijkt”, aldus Hakkinen. “De beste ervaring zou zijn om eerst het spel te spelen, daarna een tv-aflevering te kijken en daarna nog wat te spelen. Als je bijvoorbeeld besloten hebt om je tijdsduur te besteden aan de game en je wilt de show niet meteen kijken dan kun altijd verder spelen en de tv-show bekijken op je iPad of telefoon op een later tijdstip”.
Remedy topman Matias Myllyrinne voegde toe dat spelers zullen wisselen tussen de twee verschillende manieren van het ervaren van Quantum Break. “M’n gevoel zegt me dat ze een gedeelte van de game zullen spelen, daarna een stuk van de live-action show zullen kijken met een biertje of een bak koffie en daarna weer terug in het spel zullen duiken, aldus Myllyrinne. Wanneer de spelers met Quantum Break aan de slag zullen kunnen is momenteel nog niet bekend.