PUBG Corp. reageert op gebruik van gekochte assets
Op de PlayerUnknowns Battlegrounds subreddit is een hoop heisa ontstaan nadat een spelers had ontdekt dat sommige assets van de Erangel map waren gekocht. Sommige spelers spreken nu van een ‘asset flip’, maar PUBG Corp. ontkent dit.
Met het breder beschikbaar komen van gaming engines zoals de Unreal Engine en Unity zijn er ook steeds meer mogelijkheden om kant-en-klare assets te kopen om mee te ontwikkelen. Op een bericht in de PUBG subreddit wordt PUBG Corp. er nu van beschuldigd dat de hele game een ‘asset flip’ is: een game waarbij nauwelijks eigen assets worden gebruikt en in plaats daarvan alleen maar kant-en-klare assets gebruikt worden.
In een reactie vanuit PUBG Corp. laat Ryan Rigney op de subreddit weten dat het team “vooral slimmer probeert te werken”:
The first thing to understand is that if you’re just starting up a team, you’ve got to lean on asset store work because that’s the only way you can spin up a game fast, and for a reasonable price, to quickly find the fun. Hiring an art team of 40 people to ’try a game’ and ‘see if it’s fun’ is simply not a smart way to work—this is what the asset store is for! It’s a great resource for teams that want to work smart.
Miramar used fewer external assets than Erangel, and Sanhok used fewer still. Our fourth map, the one coming out this winter, uses fewer still, but if we’re smart it’ll almost certainly still involve some mix of assets from different sources. This is a good thing.
Hoewel het team dus toegeeft dat er assets zijn gekocht (waar ze immers voor dienen, het is geen illegale handeling), zijn de zaken lang niet zo heftig als waar de Reditters over spreken.