PS3 en Xbox 360-versie van Lords of the Fallen geannuleerd
Mensen die Lords of the Fallen hebben gepre-ordered voor de Xbox 360 of Playstation 3 zullen een vervelend mailtje van hun retailer kunnen verwachten. De developer heeft namelijk besloten om de current-gen versies te schrappen.
Dit is op zijn minst opmerkelijk te noemen, gezien de game deze maand nog uit moet komen. Michele Giacalone, engine en graphics programmer bij ontwikkelaar Deck13 Interactive, legt aan Worlds Factory uit waarom men deze keuze heeft gemaakt.
“Om de beste performance uit de huidige hardware te halen hebben we besloten om de back compatibility met DirectX 9 en de vorige generatie consoles te laten vervallen. Om een voorbeeld te noemen. We hebben onze ‘deferred lighting renderer’ (nodig voor de Xbox 360) laten vervallen om zo een ‘full deferred lighting renderer’ aanpak te kunnen benutten, wat behoorlijk wat tijd scheelt in ‘draw calls’. Om terug te komen op de vraag, dit hadden we allemaal niet kunnen bereiken op de vorige generatie hardware.”
In lekentaal betekent dit dus dat het hele ontwikkelproces de vorige generatie hardware in voorbijgestreefd, en dat de kwaliteit die de ontwikkelaar voor ogen heeft onmogelijk te bereiken is op de current-gen consoles. De game ligt eind oktober in de schappen voor Xbox One, PlayStation 4 en PC.