Project Rap Rabbit haalt Kickstarter-doel niet

archief
Tim Miechels op 20 januari 2020
Project Rap Rabbit haalt Kickstarter-doel niet

Rhythm-actiongame Project Rap Rabbit is er niet in geslaagd het gestelde Kickstarter-doel te behalen. Project Rap Rabbit beloofde een mix te worden van Japanse folklore en hiphop, met een rappend konijn in de hoofdrol. Spelers zouden zelf teksten kunnen toevoegen en het in multiplayer rap battles tegen elkaar kunnen opnemen. De game is er niet in geslaagd voldoende interesse op te wekken.

Project Rap Rabbit werd bedacht door ontwikkelaars NanaOn-Sha en iNiS, de makers van onder meer PaRappa The Rapper, Elite Beat Agents en Gitaroo Man. De game zou zich afspelen in het 16e eeuwse Japan, waar je een konijn speelt dat het in rap battles opneemt tegen overlords. De makers besloten financiële steun te zoeken via Kickstarter. Er was 855.000 Britse Pond nodig om de game te realiseren, maar in plaats daarvan haalde het rappende konijn slechts 162.057 Pond op. De ontwikkelaars kwamen hierdoor tot de conclusie dat de game er via deze weg niet gaat komen:

Your excitement for Project Rap Rabbit has been wonderful to behold, but today we must sadly accept that our crowd-funding journey must end here. We knew that sourcing funds for a high-quality rhythm-action game would be tough, and though we knew that Project Rap Rabbit would be an incredible game, unfortunately we weren’t able to do enough to prove that to the wider world.

Project Rap Rabbit had uit moeten komen voor de pc en PlayStation 4, met een mogelijke Nintendo Switch release in de toekomst. Ondanks het mislukken van de crowdfunding campaign willen de makers de handdoek nog niet helemaal in de ring gooien. Hoe de ontwikkelaars de game dan wel willen gaan realiseren, is nog niet duidelijk:

So what happens next? At this moment it’s far too early to say, but thanks in part to your overwhelming support we know that our vision for Project Rap Rabbit hasn’t gone unnoticed.